Gå til innhold

the selected file is not a valid iso file. please select a valid iso file and try again


Anbefalte innlegg

Hei, prøver altså å lage en boot instalasjons minnepenn av win7 dvd.

Problemet er at jeg får denne meldingen-the selected file is not a valid iso file. please select a valid iso file and try again-.

Leste guiden her og googla "litt" men kommer opp med bare spam som Isopower og ting som er litt over hodet på meg:(.

Systemet jeg prøver å lage minnepennen på er HP Turion 64-laptopp med Vista.

Kjøpte ikke med optisk drev fordi det var i gammle dager...grrr!

 

Takker for alle svar mvh T_A_G:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har skjønt så må installasjon usb pennen lages på samme os som den skal installeres xp, vista,win7 og win8. Config filer og triksing og miksing orker jeg ikke å sette inn i nå...kjøper meg et dvd-rw imorgen som er litt nyere enn bruken av IDE kabler,lol.

Plugg & play ftw yaho.

Lenke til kommentar

 

 

Godt forslag men...

How to use the downloaded files

 

Once you've completed your download, you can burn it to DVD using any DVD writing software that supports writing disk images. If you already run any Windows 7 version, it's also possible to write the ISO image to DVD just by double clicking it.

 

Jeg tror dette gjelder også DVD til ISO...jeg skjønner det ikke helt men det er ikke helt plugg and play hvis du skal lage en Inst/usb for win7 på et vista sys. Og jeg har bare en 4gig FAT32 minnepenn.

Lenke til kommentar

ISO filen fra som du laster ned fra MS, er på et spesielt format. Derfor fungerer det ikke for det imaget som du selv ripper.

Jeg har gjort det du forsøker på, men husker dessverre ikke helt hvordan jeg gikk fram. Slet litt før jeg fant ut av det. Men bruk google så finner du ut av det.

 

Forsøk denne oppskriften, den ser kjent ut http://www.wikihow.com/Create-a-Bootable-Windows-7-or-Vista-USB-Drive

Endret av jag007
Lenke til kommentar

ISO filen fra som du laster ned fra MS, er på et spesielt format. Derfor fungerer det ikke for det imaget som du selv ripper.

Jeg har gjort det du forsøker på, men husker dessverre ikke helt hvordan jeg gikk fram. Slet litt før jeg fant ut av det. Men bruk google så finner du ut av det.

 

Forsøk denne oppskriften, den ser kjent ut http://www.wikihow.c...Vista-USB-Drive

 

 

Takk for søket og linken din, men det er som du først sa...formatet stemmer ikke(config.sys/exe).

Vei beskrivelsene er det ikke noe i veien med i systemet, ellers så hadde det vært 1-2-3 som guiden her inne beskriver...øsj frustert og trøtt nå.

 

Lar tråden stå åpen hvis det dukker opp noen glupinger, det er vist endel som lurer på dette ifølge googel:) Hvis ikke kan Mod slette den.

Lenke til kommentar

Godt forslag men...

How to use the downloaded files

 

Once you've completed your download, you can burn it to DVD using any DVD writing software that supports writing disk images. If you already run any Windows 7 version, it's also possible to write the ISO image to DVD just by double clicking it.

 

Jeg tror dette gjelder også DVD til ISO...jeg skjønner det ikke helt men det er ikke helt plugg and play hvis du skal lage en Inst/usb for win7 på et vista sys. Og jeg har bare en 4gig FAT32 minnepenn.

 

Kan du ikke bare laste ned et nytt image fra MS og deretter bruke windows 7 usb/dvd download tool til å lage bootable usb?

 

Var det jeg mente :)

 

Må være det enkleste alternativet for TS hvis han ikke ønsker å fikle med å kopiere filer fra DVD.

Du trenger ikke å lage USB på samme type OS. Og 4GB holder fint. Se forøvrig Trainmans innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...