Gå til innhold

Fire Emblem: Awakening Generell Diskusjon


Haunts

Anbefalte innlegg

Dette spillet er også utrolig dårlig balansert gameplay-messig, selv for Intelligent Systems.

 

Korleis det? Eg har fått inntrykk av at bogar gjer meir skade enn i tidlegare spel (dreper pegasus units i eit slag), at wyverns og pegasus riders er mindre forskjellige enn før siden wyverns tar bonus skade fra wind og piler i stedet for thunder, og eg hatar at nye fiendar kan plutselig komme uventa når det er fiendens tur og bevega seg med ein gang, men ellers liker eg det eg har sett av Awakening (ca. halvveis nå trur eg), sjølv om eg trur eg liker PoR/RD betre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis det? Eg har fått inntrykk av at bogar gjer meir skade enn i tidlegare spel (dreper pegasus units i eit slag), at wyverns og pegasus riders er mindre forskjellige enn før siden wyverns tar bonus skade fra wind og piler i stedet for thunder, og eg hatar at nye fiendar kan plutselig komme uventa når det er fiendens tur og bevega seg med ein gang, men ellers liker eg det eg har sett av Awakening (ca. halvveis nå trur eg), sjølv om eg trur eg liker PoR/RD betre.

  • Det er et utall av karakterer som er rett og slett OP.
  • Sorcerer er den beste klassen i spillet, alternativt enhver klasse med tomes som også har Darkgift
  • Lunatic+ er mer avhengig av flaks enn å spille taktisk, mest sannsynlig for å kompensere for at du kan bli overlevelet.
  • Outrealm gate og Spotpass bryter balansen videre siden du får uendelige mengder penger, XP, og karakterer.
  • Reclass-systemet er en god idé, men skillsystemet gjør det alt for lett å få en OP karakter.
  • Du får for mye XP, og maksimalverdiene for stats er for høye. Gameplayreglene i Fire Emblem fungerer ikke særlig bra
  • Fiender kan spawne og bevege seg på samme runde som du nevner, dette er dårlig design og gjør det bare mer frustrerende.

Radiant Dawn var det eneste spillet i serien der Wyverns ikke tok bonus-skade fra buer og vind-magi forresten, og det resulterte i at Haar ble OP mens Jill ble "bare" veldig god. Mye av grunnen kan også tillegges det faktum at magi i Radiant Dawn var enten dårlig eller middelmådig.

 

Spillet er på 27 kapitler + sidequests og DLC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...