Gå til innhold

Endringslogg for bruktmarkedet. Kom med tilbakemeldinger, ideer eller forespørsler her!


Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave å videreutvikle bruktmarkedet!

Oppdateringene vil komme og gå, da det dukker opp prosjekter som har større prioritet av og til :)

Endringsloggen kan dere se i innleggene under.


Todo:

- Få kategori knappen til å fungere, og gjøre den mer brukbar.

- Fikse "Annonsebilder" på "Ny annonse" siden. Dette inkluderer å få til
en ordentlig bilde-opplaster, som tar mange bilder samtidig.


- Gjøre det lettere å finne fram til dette forumet, for fremtidige
tilbakemeldinger og feilrapporteringer. Tenker en hjelp knapp et
sted lett synlig. Legge til en "Om Bruktmarkedet" knapp, som forklarer det meste (Takk, Parapraxis).


- Sjekke hva som er galt med Captcha-, og fikse den.

- Bruktmarkedet skikkelig mobilvennlig

- Finne ut og fikse hvorfor #tegn ødelegger linker på bruktmarkedet.

- Ordnet en løsning for å gjøre det klarere hvordan byttet kan skje.
Bankoverføring, sende i post, ansikt til ansikt.
Både for å hindre svindel, og for å gjøre det lettere å faktisk kjøpe noe.


- Få bildene på annonser til å åpne seg i samme side
(Noe som er likt det på prisguide, f.eks klikk på bildet av S4 her:
http://www.prisguide...alaxy-s4-173080)


- Legge til de 5 siste annonsene fra annonsøren på annonsen
man er inne på.


- En form for tilbakemeldingssystem. Kanskje terninger, eller en type amazon-rating. (Positiv, nøytral, negativ) samt å få tilbake de gamle tilbakemeldingene fra bruktmarkedet, og integrere de i en ny løsning.

- Lage en form for "publiser på nytt" eller "hopp fram" på annonser,
som man kan bruke når annonsen er mer enn 5 dager gammel, og er på
side 5, for eksempel.

- Epost varsler. Varsel om annonsen din, og nye annonser med et ord du
har spesifikert, eller alle nye.

 

- "Se om det er noe kult i nærheten"-funksjon. (Mixy: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1573057)

- Gjøre det lettere å ha oversikt over alle annonsene sine. Slette,
lagre, trekke tilbake, publisere.

 

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger, ideer eller forespørsler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig kunne jeg tenkt meg en form for åpen kommunikasjon under hver annonse. Omtrent som en forumtråd.

Da blir det lettere å kommunisere med selger og selger slipper å svare på samme spørsmål flere ganger.

 

Dette er en god idé, og er noe jeg vurderer å plassere under "Spørsmål" tabben på annonser, samt å gjøre om hele "Spørsmål" tabben helt.

Legger det til! :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tydelig info om hvor/hvordan man gir/får tilbakemelding på/fra en selger/kjøper. Her lett og lett...

Og at man får sett store bilder ved å klikke rett på bildet i annonseteksten, uten at det lastes en ny side bare for bilder (håper du skjønner hva jeg mener) (så det stod i loggen din)

Legge til en "Om Bruktmarkedet" knapp til en side som forteller om tjenesten og hvordan man går frem (bestemorguide), regler, nettikette, tilbakemeldinger, osv.

Endret av Parapraxis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Øke til 5-6 Mb per bilde?

 

Hva med å gi selger et valg til å aktivere "kommentarer"? (Det var visst skrevet allerede, men da er det i alle fall flere som vil ha det!)

Godt innspill!

 

Kan se på hva vi kan gjøre med bildestørelsen, og kanskje gjøre det mer klart der man laster opp bilder.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

 

Et større oppdatering til bruktmarkedet er nå live.

 

23 januar 2014

- Videre oppdatering av layout og funksjonalitet.

- Oppdatering av sidebaren.

- Stor cleanup av gammel kode, bruktmarkedet har aldri vært så responsiv og kjapp før.

 

- Captcha'n er fikset.

 

- Kategori knappen er nå mer brukbar.

 

- Det er nå mulig å trykke på bildene i en annonse, for å se de større versjon.

 

- Min side har fått en finpuss, og det er nå lettere å ha oversikt over annonsene sine.

Lenke til kommentar

Enda en update, som ble rullet ut i går:

 

03 februar 2014

- Laget en hjelp og info knapp, som forklarer kort og godt hvordan man bruker bruktmarkedet trygt og godt.

- Ny annonse siden er nå finpusset. Det er nå mulig å legge ut flere bilder samtidig, samt siden er nå responsiv.

Med andre ord, hele bruktmarkedet er nå responsivt, og fungerer bra på alle typer skjermer :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ny versjon av bruktmarkedet er nå live!

 

03 april 2014

- Laget en boks med info om annonsøren til annonsen du er inne på

- I denne boksen vil epost og mobilnr. være synlig, hvis du er logget inn.

- "Andre annonser fra annonsøren" og "Se også" har blitt finpusset og oppdatert.

- Den sorte bare med lenker er nå borte, da den ikke var nyttig lengere. "Om annonsøren" funksjonaliteten ligger nå i infoboksen.

- En del rydding i backend og frontend, med tanke på unødvendig og overflødig tekst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En ny funksjon er nå live på bruktmarkedet: kommentarer!

 

30 april 2014

- Det er nå mulig for innloggede brukere i bruktmarkedet å legge inn kommentarer på annonser.

- Disse kommentarene kan annonsøren av annonsen moderere ved å skjule eller vise kommentarene.

 

Vi har implemetert dette for å gjøre det:

- Mulig å stille og svare på spørsmål.

- Lettere å varsle eller gi beskjed om at annonsen virker userriøs.

- Kjøper kan bekrefte vellykket handel!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Er det ikke mulig for selger å skjule sitt telefonnummer i annonsen? Jeg frykter misbruk. Burde det ikke holde med synlig navn og adresse?

Jeg kom hit for å si det samme. La nettopp ut en annonse, og ble overrasket over at all infoen min blir publisert. Jeg vet ikke helt hvordan det fungere, men er det ikke enkelt for botter å lese epostadressen min når den ligger helt åpent tilgjengelig på den måten? Å kunne velge om mobilnummer skal ligge åpent eller ikke hadde også vært fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er helt enig med de ovenstående innleggene:

 

Slik bruktmarkedet er lagt opp nå, så vises altfor mye personinformasjon i selve annonsen. Jeg har valgt å ikke lenger annonsere på bruktmarkedet nettopp på grunn av dette.

 

Jeg ser ingen hensikt i at både mailadresse, telefonnummer og full adresse vises i annonsen. Før ble ikke full adresse vist, og det synes jeg var greit nok, selv om man burde kunne velge å skjule telefonnummeret også.

 

Her synes jeg f.eks. Finn.no har valgt en mye bedre løsning: Annonsør kan velge å skjule telefonnummer, dessuten vises kun postnummeret, og ikke hele adressen. eBay viser enda mindre informasjon om selger. Selgers fulle adresse, mobilnummer, osv. er egentlig bare relevant for kjøpere, ikke hvem som helst som ser på annonsen.

 

Jeg håper Hardware.no endrer ting slik det var tidligere, med litt mer nøktern personinformasjon.

 

Jeg savner også tilbakemeldingssystemet dere hadde for en rekke år tilbake: Dette systemet ble fjernet på kort varsel, og alle mine 25+ tilbakemeldinger/skårer (samlet opp over flere år) forsvant over natten (det viste seg at det ikke var mulig å gjenopprette denne informasjonen). Disse tilbakemeldingene var viktige både for potensielle kjøpere og meg som selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann! Slik det er nå er telefonnummer og epostadresse skjult frem til man logger inn. Kontaktinformasjon er deretter synlig rett og slett fordi det holder svindlere unna bruktmarkedet.

 

Enhver som ser annonsen er en potensiell kjøper, og med mer kontaktinfo ser man mye mer seriøs ut. Med mulighet til å skjule kontaktinformasjon vil svindlere se på bruktmarkedet som et større "marked" for å svindle.

 

Jeg har gjort noen små endringer på bruktmarkedet nylig og kommer til å gjøre fler i fremtiden. Hvordan ønsker dere bruktmarkedet vårt skal være? Vil dere fortsatt ha mulighet til å skjule kontaktinformasjon?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...