Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

AUX, USB, Bluetooth? Kjapt og enkelt alternativ på original spiller?


Anbefalte innlegg

Har en W 210 Mercedes E200, 2000-modell uten AUX, USB eller Bluetooth på spilleren og som kun kan ta CD og radio.

 

Dette betyr at eneste alternativet er å kjøre på med CD-er og en sjelden gang finne en appelerende sang på radioen...

Noe som er en tung prosess på begge alternativene.

 

Så derfor lurer jeg på om noen smarte mennesker har funnet opp noe, eller noen vet om en kjapp og enkel måte å kunne koble iPhone eller lignende til spilleren uten å skifte spiller, da jeg ønsker å beholde den originale spilleren i bilen.

 

Noen som har peiling?

 

Blir glad for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FM sender er nok det aller enkleste.

kvaliteten er nok ikke god, men jeg regner med du kan få tilsvarende radio med god dekning, har dog ikke testet noe slikt selv.

 

alternativt er det:

- søke opp et kit spesialdesignet til din spiller som gir det aux/bt eller likende

- kjøpe ny stereo

 

av de to nederste er nok et kit enklest, men ny stereo er jo kanskje greiest, det kan være kronglete å bytte i noen biler,

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar :-)

 

Mulig jeg bare får trille den inn på en forettning å få koblet opp et system som passer til spilleren i og med at jeg ikke er noe fingernem i forbindelse med bilstereo o.l.

 

FM-sender ser ut til å være uaktuelt (fant en i bilen fra forrige eier), og sig-uttaket tydeligvis viste seg å være defekt.

 

Anti LFC: Kassettspiller finnes ikke i bilen, kun CD, men takk for hjelpen.

 

Lenke til kommentar

Det finnes litt forskjellig, men du kan nok like godt bytte spilleren å slippe billigere unna...

http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1081_1133/products_id/5941

http://transmedia.mystore.no/index.php/cPath/1453_1081_1133

 

Den interface-tingen på den første linken, vet du hvordan denne fungerer og evt hvor den skal kobles opp på spilleren?

 

Glemte å legge ved bilde, men spilleren ser altså slik ut: http://www.peachparts.com/shopforum/attachments/mercedes-used-parts-sale-wanted/56526d1214692435-fs-audio-10-dash-cd-player-fits-w124-w202-w210-others-audio10cd_2910_d.jpg

 

:-)

Lenke til kommentar

Det var nok bare FM-senderen som var kaputt. Kjørte GPS-en på sig-uttaket og den funket :-)

 

Mulig det bare blir kjøp av ny FM-sender og CD-er. Hele bilen er original og jeg ønsker ikke å sette inn en Jalla-stereo i mellom treverk og Elegance-interiør :-p

Det får heller bli i en evt nr.2-bil eller neste bil.

 

Men takk for gode tips og innspill :-)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...