Gå til innhold

Lyssignal når junior gråter


Anbefalte innlegg

Vi har en liten tvstue i 2.etg som er nabo til barnerommet. Har derfor gått til innkjøp av et par trådløse hodetelefoner slik at vi kan se på film uten å vekke junior.

 

 

Så lurer jeg på om noen har hørt om det finnes en type babycall (eller noe lignende), som kan lyse eller blinke dersom en sensor hører lyder på barnerommet. Vil ha noe større enn de babycallene som viser noe utslag når det kommer lyd. Må ha noe som vises godt når vi har fokuset langt inni tv'en Om vi spiller litt høyt vil vi jo ikke høre evnt skriking.

 

Har sett litt på Dealextreme, men ikke funnet akkurat det jeg er ute etter. Tenkte noe slikt, bare at her er sensor og lys integrert. http://www.tmart.com/6-LED-Infrared-Sensor-Night-Light_p124107.html

 

Trenger altså sensor på junior sitt rom og et slik lys ved siden av tv'en. Sikkert mulig å lage noe Reodor Felgen aktig, helst trådløst, men kablet kan også aksepteres.

 

Har ikke særlig peiling på elektronikk, men kan lodde om jeg må :)

 

Takker for tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar forbehold om at jeg ikke er noen ekspert på dette, men kan litt.

 

Det som får en høytaler til å lage lyd, er jo strøm i ulik spenning. Dette betyr at du i teorien kan lodde på noen LED'er der høytalerene nå sitter. Tar jeg ikke feil, vil du da få et lys som pulserer sånn ca etter desibellnivået.

 

Helt hvilken type LEDs du må ha for å få dette til å virke optimalt, må jeg dog overlate til noen andre å svare på :p

Lenke til kommentar

Vi har en liten tvstue i 2.etg som er nabo til barnerommet. Har derfor gått til innkjøp av et par trådløse hodetelefoner slik at vi kan se på film uten å vekke junior.

Litt off-topic, men vil anbefale at dere ikke bruker hodetelefoner, men bruker normal lyd.

 

Ungen blir vandt med 'bråket' etter en liten stund, noe ungen vil være takknemlig for i fremtiden. ;)

Har selv oppvokst med 'bråk' istedet for at man skal være musestille når man er ung, har absolutt ingen problemer med at det er noe støy når jeg skal sove.

 

Dvs. oppfør dere som normalt, ikke endre på situasjonen kunn fordi junior skal sove.

Bare et lite tips altså. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stemmer på hva Merko sier her. Vi gjør det samme, lar helle ungen bli vandt til lyd.. tok noe tilvending, men nå kan vi fint se på tv med volumet vi ønsker uten problem..

ABSOLUTT verdt det..

 

Dette gjelder forresten med alt. Gjester, musikk, støvsuging osv osv osv

Lenke til kommentar

har en kamerat som har anlegg stort nok til å riste senga til naboen 50m borti gata, og ungene i samme huset som han har alltid sovet godt kun noen få vegger fra "senteret" av bråket. De har vel alltid hatt det der ;)

 

Kan jo tenkes at ungene hyl-griner inne på rommet bare de ikke merker det pga. overnevnte årsak? :p

Lenke til kommentar

Kan jo tenkes at ungene hyl-griner inne på rommet bare de ikke merker det pga. overnevnte årsak? :p

 

Hahaha for høyt til at vi hører at de griner ja! bare å skru opp litt til det, så hører vi dem HVERTFALL ikke!

 

Neida, men de sover søtt inne på rommene sine, måtte nesten spørre en kveld vi hadde en liten sammenkomst, og han gikk og sjekka. Der var det drømmeland og ingen andre steder ;)

Lenke til kommentar

Som baby sov jeg i vogna utenfor huset som ble bygget av foreldrene mine. Har fått vite at jeg sov i gjennom det som var av hammring og maskineri.

Den dag i dag, 23-24 år senere så sover jeg uten problem med støy rundt meg. Har dog aldri tenkt noe over at det kanskje er noe man lærer seg. :)

 

Hva slags metode/produkt endte trådstarter på da? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke en selvfølge at barn lærer seg å sove i bråk. Datteren vår sover veldig lett, og det skyldes noen komplikasjoner ved fødselen. Det har heldigvis blitt bedre med tiden, i begynnelsen kunne vi ikke hviske sammen i gangen på utsiden av soverommet. Vi har hatt bakgrunnstøy på soverommet slik at støynivået har blitt jevnere, selv med forstyrrelser fra utsiden. Det har fungert fint.

 

Jeg har montert et kamera over senga. Det blir koblet inn når denne sensoren sender et signal til hjemmeautomasjonssystemet, og kan f.eks. legge overlay på TVen. Hendig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...