Gå til innhold

SSB: Norge har tapt 71 milliarder på arbeidsinnvandring.


Anbefalte innlegg

Vi ender visst opp i en sirkel her tror jeg :D

 

Men hvordan kan du mene at det er menneskeforakt å si at noen skal få jobbe innenfor ordnede former?

 

Vil ikke det faktisk gi deres ellers meningløse tid (som det må være å sitte på et mottak i årevis) en slags mening. Det er allerede en akseptert metode å la fanger jobbe mens de soner for at de skal få en BEDRE soning og slik gjøre overgangen til samfunnet lettere.

 

Om du mener det er menneskeforakt å gi folk en mening i hverdagen så synes jeg du bør ta en runde med deg selv..

 

Jasså, du vil gi dem arbeid for at de skal gjøre noe meningsfullt, men samtidig vil du ikke gi dem arbeidstillatelse slik at de blir vanlige arbeidstakere. Kan du snart bestemme deg for hva du egentlig vil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...og ikke minst bryter det mot menneskerettigheter å behandle noen som fanger når de ikke har blitt straffedømt for noe i en rettferdig domstol.

 

Så da formoder jeg det strider mot menneskerettigheter å internere dem i flyktningemottak som i noen tilfeller har tilnærmet lik drift som en åpen anstalt...

 

La meg også minne om at det er lukkede mottak også, hvor de i bunn og grunn har det verre enn en fange som tross alt har gjort noe galt...

 

Disse stakkars menneskene ønsker jo bare å skape en bedre fremtid for seg selv og sine... Og så blir de bura inne på ubestemt tid...

 

Hyggelig opplegg.. NOT...

Lenke til kommentar

Dersom det er så vanvittig grusomt, kan de jo reise hjem igjen og søke lykken der. - Hvis dette ikke er et alternativ, er det uansett en oppgradering fra deres tidligere tilværelse.

 

Vi har jo lukkede mottak av en grunn.

 

Du må huske at de som oftest havner på lukkede mottak er såkalt ureturnerbare...

 

Kjip situasjon å havne i, men det er mye mulig alternativet er verre.. som til eksempel bli sendt hjem og dømt til døden for etnisk rensning til eksempel...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Nåvel, vet ikke om jeg kan si at jeg deler ditt liberalistiske syn på innvandring. :)

 

Mulig fordi du ser deg selv som en deleier av "Norge"? Jeg er ikke for fri innvandring til mitt hjem, men jeg syns nå ikke at det geografiske området "Norge" er noe jeg har råderett over, og således har jeg ingen rett til å bestemme hvem som kan komme dit. Akkurat som jeg ikke mener å ha noen rett til å bestemme hvem som blir servert på Mcdonalds, eller hvem som drar til syden i fellesferien.

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Jeg er dypt skuffet over Albert her... Men skjønner nå at jøden i han måtte få uttrykk på en eller annen måte...

 

Ble du diskriminert hele ditt liv pga din etnisitet ville du ha andre meninger ogsaa. Det tok lang tid foer Einstein fikk det han fortjente for sin akademisk innsats. Det var en grunn han elsket sitt nytt hjemland i New Jersey.

Lenke til kommentar

Ble du diskriminert hele ditt liv pga din etnisitet ville du ha andre meninger ogsaa.

 

Jøder har aldri vært diskriminert pga sin "etnisitet" Fordi jøder er ikke noe etnisk folkeslag, de kommer i alle fasonger og hudfarger.

Noen er født inn i jødedommen og andre har konvertert til jødedommen.

 

Den største etniske gruppen av dem som kaller seg jøder, er vel khazarene. Men ellers så er de en blanding av flere folkeslag, og noen av dem kommer også fra afrika og har svart hud.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøder har aldri vært diskriminert pga sin "etnisitet" Fordi jøder er ikke noe etnisk folkeslag, de kommer i alle fasonger og hudfarger.

Noen er født inn i jødedommen og andre har konvertert til jødedommen.

 

Den største etniske gruppen av dem som kaller seg jøder, er vel khazarene. Men ellers så er de en blanding av flere folkeslag, og noen av dem kommer også fra afrika og har svart hud.

 

Etnisitet gjelder ikke bare rase.

Lenke til kommentar

How anyone can love New Jersey is beyond me, of course, he would probably point out that all things are relative.

 

Than you must have never have seen much of New Jersey, other than from the perspective of narrow minded New Yorkers. There is a reason they call it the Garden State, especially the home of Princeton University and Albert Einstein. Blindfold someone and drop them off in central New Jersey and they would think they are in the beautiful rolling hills of horse country in Kentucky or England.

 

Then maybe you dont like countryside settings.

 

Einstein liked the less rigid social structures and inclination towards meritocracy instead of aristocracy that existed in the USA relative to Europe at the time. Once he arrived in the USA, he never set foot on european soil again.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er dypt skuffet over Albert her... Men skjønner nå at jøden i han måtte få uttrykk på en eller annen måte...

 

Til det kan jeg tenke meg han ville svart med et av disse sitatene:

 

Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.

 

Few people are capable of expressing with equanimity opinions which differ from the prejudices of their social environment. Most people are even incapable of forming such opinions.

 

If you are out to describe the truth, leave elegance to the tailor.

 

Information is not knowledge.

 

Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen.

 

Weakness of attitude becomes weakness of character.

 

Intellectuals solve problems, geniuses prevent them.

 

Force always attracts men of low morality.

 

Whoever undertakes to set himself up as a judge of Truth and Knowledge is shipwrecked by the laughter of the gods.

 

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

 

In matters of truth and justice, there is no difference between large and small problems, for issues concerning the treatment of people are all the same.

 

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.

 

The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.

 

Jeg kunne tenke meg det i rødt passer.

 

No fence, jeg føler ikke store behov for dette, jeg har hverken bil eller førerkort ^^

 

Jeg har førerkort.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...