Gå til innhold

Hjelp til pc som skal brukes til spill og Adobe CS/Corel Draw


Anbefalte innlegg

Hei

 

Blir helt forvirret av alle råd her, ser ut som om mye går på selvbygg og det er ikke lenger noe for meg. Kan noen hjelpe oss med ferdig pc som er kraftig nok til å kjøre de nyeste spillene på god nok oppløsning, hva nå det er som anbefalt?

Har skjønt såpass at det bør være et Geforce 690 grafikkort?

CDOn har noen ferdige pc er som heter THOR og Komplett har noen som du enten kan kjøpe ferdig eller bytte ut deler. Er dette noe for oss?

Jeg jobber nå på en iMac 27" men er nå møkk lei og den duger overhodet ikke til spill. Er jo nesten ikke spill til Mac :-(

 

Det jeg og ungdommen ønsker er:

 

- Stasjonær pc som kjører de nyeste spillene i den oppløsning som dere gamere mener er reelt.

- 27" skjerm av rett type i forhold til grafikk/oppløsning

- Minst 16GB helst 32GB minne (Jobber med tunge Photoshop filer som selv min iMac med 16GB sliter litt med)

- MÅ være SSD oppstart, min 120GB men gjerne 240GB

- Ekstra disker er jeg ikke sikker på om jeg trenger, har 2stk WD 1TB SATA disker som jeg ikke bruker, de kan vel settes i ny pc?

 

Budsjett: Hmm, rundt 20-25000? Helst mindre hvis mulig.

 

Hadde satt veldig pris på om noen kunne gitt en ferdig link til et bra oppsett så vi bare kunne klikket rett i en handlevogn og fått det på døra. Har brukt flere uker nå uten å bli klok på hva vi trenger. Må ikke bli utdatert om 2-3 år!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste jeg fant på cdon:

 

THOR Trud - Intel i7-3930K - 16GB - 240GB SSD & 2TB - Nvidia GTX690 4GB - W7HP

 

Men ville spurt CDon om det var mulig å bytte skjermkortet med GTX Titan og en SSD disk f.eks Samsung 830 eller 840 siden sandforce er temlig dårlig om firmwaren er gammel.

 

Seagate Barracuda XT ST4000DM000 4TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 er en mye bedre hardisk en den green tulle disken. Er ikke noe problem å ha flere sata disker i maskinen men skal du først redigere video kan det være greit med en del plass se heller ann behovet ditt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Utgangspunktet er Komplett gamer 680: GTX 680 er nok for spill til en skjerm. Titan-kortet er mulig å velge i denne- og vil du ha den velger du bare den isteden. 4000,- ekstra koster det og det synes ikke jeg personlig det er verdt. Prosessoren er en 6-kjerne som garantert holder lenge. 32 GB ram bør være nok. Valgte bare en 120 GB SSD, men det fritt til å velge en annen. Oppsettet jeg foreslår ser slik ut - og du velger det selv:

 

Komplett Gamer Premium - GTX 680 Edition

 

Pris: 17500,-

 

 

Varenr.:748591

CyberLink PowerDVD 10 OEM CD

PC-box large

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Fractal Design Define R4 Arctic White

Silver Power SP-S750M 750W PSU

ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD

Intel® Core i7-3930K Processor

Kingston DDR3 HyperX Beast 32GB

Intel® Air Cooling

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK

Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-06

Microsoft OEM Wired Desktop 400

Philips 27" LED 273E3LHSB

MS ROYALTY Win 8 PRO Nordic

MS COA Win Pro 8 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:

Lenke til kommentar

Tuuusen takk for raske svar. Tror jeg går for den dyre utgaven av Heika98 sitt forslag. Den har jo skjerm inkludert og så er det Intel prosessor samt GTX 690 grafikkort som jo må bli bra.

Den SSD disken som var med hadde ikke Komplett i systemet??? Byttet den til Intel® SSD 520 Series 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/520MB/s read/write, bulk (OEM)

 

Siste spørsmål før bestill knappen. SKjermen som følger med er BenQ 27" LED EW2730 1920x1080, 20M:1, VGA/DVI/HDMI [info] er dette en ok skjerm? Og holder det med 1920x1080 i oppløsning til spill? (iMacen har 2560x1440)

Har også byttet til følgende i fra original oppsettet:

Lagt til : Logitech G35 Gaming headset 7.1 surround sound powered by dolby [info]

Endret til: Logitech Gaming Keyboard G510 Pan Nordic layout [info] (Dette har min eldste sønn)

Endret til: WD Desktop Black 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor [info] (Det gikk ikke å fjerne noe)

 

Er det da bare å trykke kjøp så har vi et bra oppsett til både jobb og morro?

Glemte en ting: Bør jeg oppgradere prosessor til 6-core eller betyr ikke det så mye, koster jo kr 1817,- ekstra?

Endret av ADSL768/128
Lenke til kommentar

Jeg bruker 1080p til gaming. Men jeg har 24" skjerm. Kommer ann på hvor nært du sitter. Tror kanskje 27" kan bli litt stort hvis du sitter som de fleste gamere, ca. en meter fra skjermen. Tror det er bedre med to/tre skjermer til gaming. Oppløsninga blir nok god nok, en kompiss av meg bruker 1080p på en 32" TV, og det er godt nok. Men hva med en av de 29" ultra widescreen skjermene. Tror det hadde være stilig å game på en sånn.

 

Jeg ville bytta til den 6 core CPUen. Den er bedre til gaming og tunge redigeringsprogrammer som du skal bruke. Etter du har trykket på kjøp så får du en fiks ferdig PC klar til bruk, du må bare installere Windows først. Installering av windows og alle drivere tar maks 2,5-3 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...