Gå til innhold

Kjøp av høyttalere til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech z5500 er gaue høytallere ;) Meget god kvalitet med en 10" bass og 4 satelitthøytalere :) Jeg testet en gang rekkevidden, og da kun fult volum, - jeg kunne tydelig høre hvilken musikk som stod på 200 m fra huset ˆˆ. I senere tid oppdagde jeg at jeg kunne skru opp volumet endå høyere! |||||||| --> x10 x15.Relativt mye høyere musikk ˆˆ- har ikke testet m/postkassa endå ;) Det kan være litt vrient å få tak i dem nå, jeg har sett at de har "forsvunnet" fra markedet, utsalgsprisen på pixmania var 2700 for 3-4 år siden ;)

Lenke til kommentar

Beklager for å ikke ha spesifisert i åpningsposten, men ser etter 2.0 høyttalere som i rundt 1500 kroners klassen.

 

Kan anbefale Focal XS Book på det varmeste, bruker dem selv, de gir ekstremt mye god lyd for pengene. Låter nesten like bra som Dynavoice-høyttalerene i stua. Har også hørt mange lovord om Emotiva Airmotiv 4.

 

Begge høyttalerne du linket til ser veldig fine ut, men koster dessverre litt mer enn jeg har lyst til å bruke.

 

 

Hei, dette lydanlegget er veldig bra:

 

http://www.netonnet....3667.5158/#tabs

 

Som nevnt ovenfor er jeg utkikk på noe uten subwoofer og får å være helt ærlig synes jeg de ligner for mye på dildoer til at jeg hadde kjøpt dem uansett.

 

 

Test av Argon 7460A

 

Jeg anbefaler TS om å ta en tur på HiFi klubben og lytte selv.

 

Disse så veldig fine ut, men tror de dessverre er litt i det dyreste laget. Får ta meg en tur ned til HIFI-klubben og se om det kanskje er verdt å legge ut noen lapper ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logitech z5500 er gaue høytallere ;) Meget god kvalitet med en 10" bass og 4 satelitthøytalere :) Jeg testet en gang rekkevidden, og da kun fult volum, - jeg kunne tydelig høre hvilken musikk som stod på 200 m fra huset ˆˆ. I senere tid oppdagde jeg at jeg kunne skru opp volumet endå høyere! |||||||| --> x10 x15.Relativt mye høyere musikk ˆˆ- har ikke testet m/postkassa endå ;) Det kan være litt vrient å få tak i dem nå, jeg har sett at de har "forsvunnet" fra markedet, utsalgsprisen på pixmania var 2700 for 3-4 år siden ;)

Han skriver at han har Z-906, noe som er etterfølgeren til z-5500, og nesten helt likt. Dermed er det jo overhodet ikke noe han er på utkikk etter
Lenke til kommentar

*HarmanKardon Soundsticks*

 

Som nevnt ovenfor er jeg utkikk på noe uten subwoofer og får å være helt ærlig synes jeg de ligner for mye på dildoer til at jeg hadde kjøpt dem uansett.

 

Jeg har sett dem, og jeg må faktisk si meg enig mht. utseende...

 

 

Jeg skulle til å foreslå Corsair SP2500, men så så jeg du ikke ville ha subwoofer, så hva med Creative Gigaworks T40

http://www.dustinhom...ii-2-0-speaker/

Jeg har sett/hørt Gigaworks T20 på et Xonar DX og ble meget imponert over kvaliteten i forhold til prisen på dem.

 

Av nysgjerrighet, hvilket lydkort har du i PCen?

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

En bekjent av meg har T20 og ja, lyden er god for prisen. De er dessverre ikke helt det jeg ser etter, er mer på utkikk etter noe litt større ala det jeg linket til i åpningsposten eller det vidarkri linket til.

 

Har ikke et dedikort lydkort, men hovedkortet mitt har et integrert lydkort. Modellen på hovedkortet er MSI Z77A GD55. Kan egentlig ikke så mye om lydkort o.l., men det MSI har skrevet om lyddelen til hovedkortet er:

 

Audio

• Chipset integrated by Realtek® ALC892

- Flexible 8-channel audio with jack sensing

- Compliant with Azalia 1.0 Spec

Lenke til kommentar

Får jeg da komme med det dristige forslaget at du kjøper et dedikert lydkort FØR du kjøper nye høyttalere?

Xonar DX eller STX hvis budsjettet dekker det er hva jeg vil anbefale.

 

Jeg har også Realtek ALC892 på mitt Sabertooth Z77, men jeg må innrømme at jeg disabled det i BIOS uten å i det hele tatt prøve det før jeg kjøpte Xonar STX.

Lenke til kommentar

Jeg skal være forsiktig med påstander, for plutselig møter jeg en med mer kunnskap om et gitt tema.

 

Mer volum er vel det enkleste og sikreste å si. :) Utover det; renere og bedre lyd, men her begynner det å komme an på høyttalerene, oppsett/konfigurasjonen på dem og lytteren (mennesker oppfatter lyd forskjellig).

 

Jeg vet ikke om et laptop-lydkort kan sammenliknes med et integrert kort på et desktop-HK, men min 2010 laptop skal visstnok ha et meget bra lydkort (N73jn, Bang & Olufsen IcePower <- uten at jeg kan egentlig si noe om specs. på det), men da jeg prøde Xonar STX med de samme høyttalerene og med samme meg tidligere i kveld og begynte å gi på litt guffe...laptopen kan bare gå hjem å legge seg.

Laptopen vs. mitt gamle Creative X-Fi Platinum fra 2005 eller deromkring gav samme deppe-faktor på lydstyrken: Creative-kortet var merkbart bedre.

 

Hvis SNR-verdien er noe å gå utifra (jeg har for lengst gitt opp å forstå specs. på lydutstyr), så har etter hva jeg kan forstå både min laptop og Realtek ALC892 en SNR på <100, mens Xonar STX har en verdi på 124.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Hold deg unna Logitech sine høyttalere for musikk. Z906 og Z5500 er ok til film, men jeg synes ikke lyden er balansert nok for musikk. Alt for mye fokus på bass. De full range satellitt høyttalerne er rett og slett ikke gode nok.

 

Personlig liker jeg Audioengine A5+ sine aktive høyttalere.

Ellers vil jeg absolutt anbefale USB DAC og egen forsterker + 2 bokhylle høyttalere ala Argon og Dali.

 

Skal du ha dundrende bass og 2.1 kan jeg heller anbefale Corsair SP2500.

Lenke til kommentar

Han skriver at han har Z-906, noe som er etterfølgeren til z-5500, og nesten helt likt. Dermed er det jo overhodet ikke noe han er på utkikk etter

 

what??

Hvor "skriver" jeg at jeg har Z-906? lol ^^

Jeg anbefaler at du leser gjennom teksten du poster, for den gir ingen menig..

Lenke til kommentar
Har fra før Logitech Z-906...
Logitech z5500 er gaue høytallere
Han skriver at han har Z-906, noe som er etterfølgeren til z-5500...

 

what??

Hvor "skriver" jeg at jeg har Z-906? lol ^^

 

Innlegget til Thad Castle gir stor mening, fordi å foreslå Z-5500 (som er eldre enn Z-906) med masse smiley's ser mest ut som masse newbie-skryt - det er heller ikke et anlegg TS ønsker.

Forøvrig påpeker Thad Castle at Rachel Zane allerede har Z-906 - ikke at du har det!

 

Did I miss anything? :ermm:

 

 

Som nevnt ovenfor er jeg utkikk på noe uten subwoofer...

 

Så helst et 2.0-anlegg altså (som du selv skriver), hvilket gjør SP-2500 og tilsvarende 2:1 anlegg uinteressante.

Lenke til kommentar
Posten til Paladin@LANur oppsummerer akkurat det jeg mente, og beklager om det virket uklart for deg :)

 

virket litt uklart ja ^^

Leste ikke så godt gjennom de siste svarene skal jeg innrømme ;)

 

Z5500 - egen erfaring da: følelsen er bedre

Z906- billig løsning, "lillebror" med nesten alt storebror har ;D - det som trekker ned er plastikken :p cheap følelse ^^

 

Beklager vist jeg var litt frekk* med svaret- skumma gjennom tråden som sagt før jeg svarte ;)))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...