Gå til innhold

Veien til en sunn livsstil.


Anbefalte innlegg

Jeg var unna godteri/usunne ting i en hel måned, før jeg gikk på en kraftig smell når påsken kom :p Så nå har jeg et litt bedre forhold til det. Prøver selvfølgelig å holde meg unna, men sier ikke nei takk til et kakestykke i et besøk eller litt chips på en lørdagskveld. Jeg kan ikke gå på en lignende smell igjen :p

Problemet her i huset er at vi har veldig mye snop tilgjengelig ettersom vi reiser så mye. Har flere skuffer, skap og poser overalt. Blant annet 5 kilo smågodt. Får virkelig testet viljestyrken min nå. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var unna godteri/usunne ting i en hel måned, før jeg gikk på en kraftig smell når påsken kom :p Så nå har jeg et litt bedre forhold til det. Prøver selvfølgelig å holde meg unna, men sier ikke nei takk til et kakestykke i et besøk eller litt chips på en lørdagskveld. Jeg kan ikke gå på en lignende smell igjen :p

Problemet her i huset er at vi har veldig mye snop tilgjengelig ettersom vi reiser så mye. Har flere skuffer, skap og poser overalt. Blant annet 5 kilo smågodt. Får virkelig testet viljestyrken min nå. ;)

 

I stedet for å legge hele vekta på viljestyrken, finnes det mange gode tips som kan hjelpe i tillegg!

- Spis ofte! Jo sultnere du er jo letter er det å velge lett tilgjengelig mat (junkfood) eller godteri.

- Kanel kan dempe søtsuget. Liker du ikke smaken, kan det fås kjøpt i kapsler.

- Noe sterkt hjelper også. Sterk salsadipp til grønnsaker eller sterk mat.

- Å pusse tennerne har en positiv effekt på søtsuget.

- Tyggis kan være behjelpelig.

- Får du ett skikkelig søtsug en gang kan det hjelpe å vente i 10-20 minutter. Gjør noe som får deg på andre tanker. Søtsuget vil da minskes minutt for minutt.

- Og for all del kan du jo unne deg litt en kveld i uka. Ikke bli helt besatt på dette, ofte da man brenner seg. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag har jeg vært på skolen, trent 30 days shred og 30 days squat challenge. Gikk i tillegg en tur som varte i 1,5 time sammens med Nybegynner92 og Lovegame. Det var utrolig godt å gå ute i frisk luft. Ble en sen frokost da jeg stresset meg til skolen....Fy Ally, fy. :nei: Trives kjempegodt med å trene, og er enda veldig motivert. Er støl i kroppen, men da vet jeg ihvertfall at jeg har klart å gjøre noe riktig.

 

I dag har jeg spist:

Frokost: Weetabix med melk og jordbærsyltetøy. Kaffe på siden.

"Middag": 2 brødskiver med leverpostei, smør og agurk. En gresk yoghurt fra synnøve til dessert.

Kvelds: Taco hos søsteren min. Byttet rømme med kesam, mindre kjøtt og mer salat. Spiste 1 og en halv lefse.

 

I morgen skal jeg kanskje stå på slalom, om jeg rekker det. Ellers blir det challengene og eventuelt jogging om jeg ikke skal i alpinbakken. :w00t:

 

Er det forresten noen som har prøvd seg på Gerilija Kardio og kan fortelle noe om det? Tenker å starte med det etterhvert når jeg har fått litt bedre kondis! :thumbup:

Endret av Allyy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var unna godteri/usunne ting i en hel måned, før jeg gikk på en kraftig smell når påsken kom :p Så nå har jeg et litt bedre forhold til det. Prøver selvfølgelig å holde meg unna, men sier ikke nei takk til et kakestykke i et besøk eller litt chips på en lørdagskveld. Jeg kan ikke gå på en lignende smell igjen :p

Problemet her i huset er at vi har veldig mye snop tilgjengelig ettersom vi reiser så mye. Har flere skuffer, skap og poser overalt. Blant annet 5 kilo smågodt. Får virkelig testet viljestyrken min nå. ;)

Ah, ser den! Er litt vanskelig når det er så tilgjengelig, så blir fort en og annen bit når man går fobi skapene. Her vi bor har vi det ikke tilgjengelig, men har heller mye frukt og grønt. Godteri er "enklere" å spise, men frukt smaker i grunn mye bedre når man først spiser det. Om du for eksempel kutter opp noe på morgenen og har det liggene i kjøleskapet så kan du jo heller knaske på det i gjennom dagen :p Tipsene som Nybegynner92 har skrevet under her hjelper på om du synes det kan være vanskelig å holde det unna snop! :yes:

 

I stedet for å legge hele vekta på viljestyrken, finnes det mange gode tips som kan hjelpe i tillegg!

- Spis ofte! Jo sultnere du er jo letter er det å velge lett tilgjengelig mat (junkfood) eller godteri.

- Kanel kan dempe søtsuget. Liker du ikke smaken, kan det fås kjøpt i kapsler.

- Noe sterkt hjelper også. Sterk salsadipp til grønnsaker eller sterk mat.

- Å pusse tennerne har en positiv effekt på søtsuget.

- Tyggis kan være behjelpelig.

- Får du ett skikkelig søtsug en gang kan det hjelpe å vente i 10-20 minutter. Gjør noe som får deg på andre tanker. Søtsuget vil da minskes minutt for minutt.

- Og for all del kan du jo unne deg litt en kveld i uka. Ikke bli helt besatt på dette, ofte da man brenner seg. ;)

Er enig med deg her :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er egentlig dette 30 day challenge greiene?

 

30 day shred (nivå 1) er et program som varer i 30 dager med 3 forskjellige nivåer. Hver 10.ende dag skal du gå opp ett nivå. Hvis du ser litt på youtube så er det noen som har lagt inn før/etter bilder o.l. Jeg blir ihvertfall søkksliten og svett, og man kjenner det i kroppen dagen etter. Hun som har det treningsprogrammet, Jillian Michaels, er en personlig trener og har vært med i blant annet "The biggest loser" og "Losing it with Jillian".

 

30 day squat-challenge er noe jeg fant på tumblr, som jeg vil se om jeg klarer å fullføre. :)post-304657-0-82713100-1365631494_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagen i dag:

Har fullført dag 3 med challengene jeg har, og har nettopp gått en 2,5 times lang tur (8,2 km) sammen med Nybegynner92 og Lovegame. Ble ikke jogging i dag, men tok det igjen med gåturen. Har bokstavelig talt fått gnagsår mellom beina, det svir Men det er verd det. Det kjennes godt ;)

post-304657-0-71125000-1365716374_thumb.jpg

 

Dagens mat:

Frokost: En brødskive med leverpostei og agurk

Mellommåltid: Eple og en vaffel med brunost

Lunsj: 1/3 Cottage cheese med jordbær og kanel

Mellommåltid: Banan

Middag: 2 brødskiver, 2 kokte egg med kaviar, litt bacon og purreløk.

Kvelds: Usikker, tar sikkert to knekkebrød med leverpostei og agurk :tease:

 

 

Nå skal jeg ta kveld! :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God kveld! I gymmen på skolen spilte vi volleyball og innebandy.Ellers gikk jeg hjem fra min søster etter et hyggelig besøk, og fullførte dag 4 med 30 days shred. Squat challengen utgår i dag da dette er "rest day", som det så fint står på challengen selv. I helgen skal jeg trene på treningsstudioet. Gleder meg. Det er så godt å trene, og jeg føler meg mye bedre, enn å sitte foran pc-skjermen i sofaen hele dagen. I tillegg har jeg startet med å gå ute en del, og jeg kjenner at humøret mitt bare blir bedre og bedre nå. :w00t:

post-304657-0-18930900-1365797440_thumb.jpg

 

I dag har jeg spist:

Frokost: Ett eple

Lunsj: Rakk ikke ordne noe lunsj til skolen, så ble en grov baguett med kylling og salat fra kantinen.

Middag: Spiste mat på en cafe med søsteren min, så min "lørdag" utgår denne uken. Der spiste vi Chicken meltdown med chips! :hmm:

Mellommåltid: En god fruktsalat med eple, banan, jordbær, vannmelon, grapefruit, druer, tørket banan, tørket tranebær, tørket gojibær og blåbær. Hadde litt vanilijekesam ved siden av.

Kvelds: Tenker det blir to-tre knekkebrød med leverpostei og agurk, og en halv avokado.

 

Ha en fin helg, folkens! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God morgen! Skal hive på meg treningstøyet og traske ned til treningsstudioet og ta en liten økt på tredemølla før jeg skal på jobb ;) Frokosten ble to knekkebrød og kaffe, i tillegg hiver jeg med meg en banan, et eple og kanskje noen knekkebrød til jobb. Ha en fin lørdag, alle :ppost-304657-0-96771700-1365839267_thumb.jpg

Endret av Allyy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morgentreningen var god, selvom den var kort. Men som de sier:

post-304657-0-85783000-1365873491_thumb.jpg

Jogget i ca 15 min, før jeg tok noen mageøvelser. Prøvde meg på noen squats med den jævla 20kg stanga på nakken, tenker jeg skal starte med det nå framover. Dro på jobb i 4,5 time. Jobber på cafè, så det er mye løfting og gåing hele tiden. Knapt med tid til å ta pauser. Nå skal jeg gå til søsteren min, og i kveld skal jeg fortsette med 30 days shred og 30 days squat challenge! Sprek, ohyes. :D

 

I dag har jeg spist:

Frokost: To knekkebrød med mager baconost

Mellommåltid: En banan når jeg startet på jobb, 1,5 time senere spiste jeg et eple.

Lunsj: To knekkebrød med leverpostei og agurk på jobb.

Middag: To knekkebrød med leverpostei og agurk. Har i tillegg en halv avokado med bittelitt mager baconost, og til dessert er det 4 jordbær.

Mellommåltid: Har ikke kommet meg så langt, tenker det blir noe frukt/nøtter.

Kvelds: Det får tiden vise!

+ en hel haug med kaffe!

 

Forresten: Veide meg i dag på treningssenteret, og da sto vekten på 58,5 kg! :woot:

 

Ha en fin lørdag, folkens! :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dag 7!!! Har holdt ut i en uke nå, og med det har jeg allerede merket at humøret har steget og matlysten er tilstede igjennom hele dagen. :w00t:

post-304657-0-37916800-1365976065_thumb.jpg

 

Dagen i dag har jeg slappet av. Har vært barnevakt fra i går, så ble ikke 30 days shred igår... :glare: Skal ta 30 days shred & 30 days squat-challenge før jeg hiver meg i dusj og seng!

 

I dag har jeg spist:

Frokost: To brødskiver med ost og paprika + en yoghurt på siden. Drakk te og appelsinjuice

Mellommåltid: Vannmelon

Lunsj: To brødskiver med ost og paprika

Middag: To knekkebrød med leverpostei og rødbetsalat

Kvelds: Bali kyllinggryte med ris og salat

 

Gleder meg til en ny treningsuke, dette blir bra! :p Fikset en salatbolle og kylling (og bittelitt bacon) som jeg skal ha med meg på skolen i morgen, er langdag så må ha noe å tygge på. Hiver med meg litt frukt også, slik at jeg overlever.

 

God natt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver du med styrketrening også, eller har du planer om det?

 

Trener det som følger med i 30 days shred for tiden. Tenker å starte smått med vekter på treningsstudioet i tillegg til jogging/syklingen, men da trenger jeg selvfølgelig en del hjelp og tips om jeg gjør ting rett og slike ting. Så satser på at jeg får startet denne uken, og at jeg får et program hos en som jobber der, med mindre noen her inne kan hjelpe og komme med forslag?

Lenke til kommentar

Har vært en liten tur på treningssenteret, og jogget i 10 minutter som oppvarming, før jeg tok noen mageøvelser og planken. Tok også 5x5 squats med 20 kg på nakken. Ble en kort økt da jeg har vært dårlig i hele dag. Men som de sier: "the only bad workout is the one that didn't happend." Er usikker på om det blir noe 30 days shred i kveld. Er helt utslitt.

 

I dag har jeg spist:

Frokost: En god salat med litt bacon og kylling

Mellommåltid: et eple

 

Middag: Fire knekkebrød. 2 med philadelfia (med sjokoladesmak) med banan på toppen, og to med dansk salami med pepper og agurk.

Kvelds: Har prøvd å få i meg to egg + litt bønner.

 

Har vært veldig dårlig i dag. Hodepine og mensensmerter.. :hrm: Måtte ta en powernap etter skolen, og er enda helt død. Tror jeg skal legge meg nå slik at jeg er helt uthvilt til imorgen. DA skal det trenes :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dag 9:

I dag har jeg trent 30 days shred og 30 days squat challenge, og i tillegg gått en kveldstur på noe rundt 9 km sammens med Nybegynner92 og Lovegame. God og lang tur, og i morgen blir det challengene + treningssenteret! Satser på at det blir en god økt i morgen ihvertfall!

post-304657-0-19547100-1366151709_thumb.jpg

 

I dag har jeg spist:

Frokost: To knekkebrød med philadelfia med sjokoladesmak

Mellommåltid: En neve med nøtter + drakk en smoothielignende greie fra Sunniva. Kan legge inn et bilde i morgen.

Lunch: Fire knekkebrød med philadelfia med sjokoladesmak

Mellommåltid: Et eple

Middag: Havregryn med kanel og banan til dessert

Kvelds: To knekkebrød med smør, dansk salami med pepper og agurk.

 

+ masse vann og kaffe!

 

 

Hopper i dusjen nå, og rett til sengs. God natt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logg for dag 10!!

Tok siste sett pålevel 1 for 30 days shred!

 

I går spiste jeg:

Frokost: Sukkererter.

Lunch: Tre knekkebrød med leverpostei og agurk.

Mellommåltid: Et eple

Middag: Havregrynsgrøt med en halv banan, en neve med druer og en kiwi. En liten dæsj med philadelfia smøreost med sjokoladesmak.

Mellommåltid: En halv banan.

Kvelds: To knekkebrød med philadelfia smøreost med chilismak!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...