Gå til innhold

Veien til en sunn livsstil.


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er da 95-modell, og ønsker å ta fatt i treningen min for fullt nå og endre livsstilen. Har vært (støtte)medlem på et treningssenter her i Harstad siden høsten, og har vært en og annen gang innom for å trene. :ermm:

 

Her er en liten pekepinne på hvor jeg er i dag (09/04/2013)

Høyde:1.61

Kg: 61

Bruker str M i klær, og ønsker meg ned til S. Om det skulle vært for tallenes del hadde jeg vært fornøyd om jeg hadde kommet meg ned til 50 kg(?). Tallene er ikke det jeg bekymrer meg noe stort over, jeg ønsker bare å komme meg i form, og se bra ut. :thumbup:

 

**Bildene er tatt 09.04.2013. Trykk for større bilder.

post-304657-0-89005100-1365530246_thumb.jpg

post-304657-0-63097600-1365530252_thumb.jpg

 

Nylig har jeg fått meg en treningsbuddy som har ca. samme mål som meg, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare å nå målene. Jeg er vel egentlig veldig motivert og ser frem til å klare å nå de målene, men trenger samtidig et push, og tilbakemeldinger på om jeg gjør noe feil/bra. Det som trekker ned motivasjonen er nok den delen med å få seg ut av sofaen og dra til treningssenteret, selv om jeg vet at det er utrolig deilig å trene.

 

Jeg trener også hjemme, og da går det i 30 days shred. Målet mitt er nå å bli kvitt "kvalpefettet", slik at jeg kan føle meg komfortabel med å gå i litt mer tettsittende gensere. Jeg, som sikkert de aller fleste jentene vil ha, er "dat ass", tynn mage og fine lår. Jeg liker å jogge, og jeg hater push-ups. Jeg er svak. Jeg vil bli sterkere, så jeg lurer på om dere har noen gode tips/løsninger for ei som ikke er så forbanna sterk? Om dere vet om noen metoder som hjelper med å bygge kondis, hadde jeg satt pris på hjelp. Er det bare å jogge/løpe ofte, eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg? :shrug:

 

Jeg trenger forsåvidt også noen gode tips til mat. Hva bør man spise til frokost og resten utover dagen, og hvor mange måltid. Jeg liker ikke fisk, så det blir utelukket for min del.

 

 

Håper på respons, hadde vært kjekt. Om du vet om noen gode tråder som passer for meg, eller motivasjons-sider så kjør på. Elsker å se på motivasjons-bilder/videoer. :wee:

 

** Har forresten glemt å nevne at jeg snuser, og røyker en og annen gang. Dette skal jeg stoppe med.

 

Ønsker meg selv lykke til, dette skal jeg klare.

Endret av Allyy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trener også hjemme, og da går det i 30 days shred. Målet mitt er nå å bli kvitt "kvalpefettet", slik at jeg kan føle meg komfortabel med å gå i litt mer tettsittende gensere. Jeg, som sikkert de aller fleste jentene vil ha, er "dat ass", tynn mage og fine lår. Jeg liker å jogge, og jeg hater push-ups. Jeg er svak. Jeg vil bli sterkere, så jeg lurer på om dere har noen gode tips/løsninger for ei som ikke er så forbanna sterk? :shrug:

 

Alle må starte et sted. Push-ups er en veldig fin øvelse siden du trener flere muskelgrupper på en gang. Start med å ta så mange du klarer, så prøver du å ta en mer neste gang.

Ellers vil jeg si at du, spesielt i starten, burde ha med øvelser som trener kjernemuskulaturen. Har du med knebøy og markløft er du godt på vei til strammere lår og mer spretten rumpe. I tillegg så trener du rygg, bein, mage og massevis av stabiliserende muskler med de.

 

Når du skal ta knebøy og markløft burde du få med noen til å sjekke at du har riktig teknikk.

Lenke til kommentar
Alle må starte et sted. Push-ups er en veldig fin øvelse siden du trener flere muskelgrupper på en gang. Start med å ta så mange du klarer, så prøver du å ta en mer neste gang. Ellers vil jeg si at du, spesielt i starten, burde ha med øvelser som trener kjernemuskulaturen. Har du med knebøy og markløft er du godt på vei til strammere lår og mer spretten rumpe. I tillegg så trener du rygg, bein, mage og massevis av stabiliserende muskler med de. Når du skal ta knebøy og markløft burde du få med noen til å sjekke at du har riktig teknikk.

 

Takk for tips! Ser at jeg må lære meg en del her, har du noen tips til å trene kjernemuskulaturen? Skal spørre de på treningssenteret om de kan hjelpe meg med riktige teknikker!

 

 

Takk for tips! Har sjekket den ut bare en snartur, skal gå mer igjennom senere i dag når jeg er ferdig på skolen.

 

Hei og velkommen til Diskusjon.no! :) Ser ut som greie mål du har satt deg, burde ikke være noe problem. Viktig å holde seg aktiv! Kommer med mer i morgen, må nesten sove nå. :p

 

Takk, takk! :-)

 

Okei, om dette ser veldig rotete ut, så er det fordi jeg er ny her og aner egentlig ikke hvordan jeg bruker det her. Har fått tips til å bruke denne siden, så bare hold ut med meg...

Lenke til kommentar

I dag starter jeg med blanke ark. Skal ta bilde i dag slik at jeg ser hvordan jeg ligger ann nå, og fortsette videre med å kanskje ta 1 gang i mnd. I dag har jeg planer om å jogge, tenker 30-45 min, for så å bare tøye ut. Hvor ofte bør jeg ha slik trening i uka for å gå ned i vekt?

 

Skal også starte med å faktisk klare å fullføre 30 days shred + 30 days squat challenge. Trenger hjelp til pushing her, ser jeg..

 

Har spist en pannekake u/pålegg i dag (fyfy), så når jeg kommer hjem skal jeg lage meg havregrynspannekaker (noen andre som liker det?) før jeg hiver meg på trening!

 

Ser fram til å ha fullført den første mnd! :-D

Lenke til kommentar

Ikke heng dere opp i at alt skal være så sunt. Det viktigste er at dere treffer makroene(kcal og protein) hver dag. Det finnes en middelvei, og den er fin.

 

Ja, tror det er viktig at det ikke blir for stort fokus på karbs og alt mulig. At man ikke kan takke ja til et kakestykke eller en kaffekopp en gang i blant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst så mener jeg at det er best å skynde seg sakte,det å knalle til for så å gå på en smell er det dessverre alt for mange som gjør.

 

-Øk belastningen gradvis.

-Lytt til kroppen,er du litt slapp/småsyk en dag så er det bedre å bare slappe av den dagen

-Kostholdet er viktig,glem dietter,kjør heller på med mye frukt og grønt.

-Kutt ned på brødmat,særlig kjøpbrød for det jukses mye med det.

-Varier treningen,både korte og intensivt,langsomt og lett osv.

 

Denne siden er veldig fin,da man både har videoer og masse øvelser som kan gjøres hjemme uten treningsbenk og vekter.

 

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har merket meg at jeg ofte har de beste øktene de dagene jeg absolutt ikke vil på gymmen. De dagene jeg er slapp og har "vondt" et eller annet sted.

 

Nja...

Høres mer ut som om det er vondt i viljen av og til,det frister jo mer å ligge i sofaen og knaske snop en å dra på gymmen for mange.

Jeg trener jo også selv om jeg har litt gangsperre i armene etter gårdagens underarm-økt,men jeg trener ikke underarmene da.

Hvile er nå uansett også veldig viktig.

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt(er):

I dag jogget/sprang jeg i en halvtime på tredemølla. Som resultat stod det at jeg hadde forbrent(?) 332,2 kcal. Etterpå gjorde jeg noen øvelser som ei på treningssenteret har vist meg som tydeligvis er bra for rumpe og mage, men husker ikke hva hun kalte de øvelsene. Jeg har trent 30 day shred sammen med Nybegynner92, og jeg har startet på dag 1 med 30 day squat challenge. bare 29 to go!

post-304657-0-20236800-1365533736_thumb.jpg

 

I dag har jeg spist:

Frokost: 1 pannekake

Lunsj: 4 brødskiver med leverpostei og agurk

Middag/kvelds: Karbonadedeig, spaghetti og spaghetti-saus

 

Så jeg har satt opp denne månedens mål:

1: Fullføre hele 30 days shred.

2: Fullføre squat-challengen.

3: Komme meg til treningsstudioet å jogget på tredemølle sammens med trenebuddyen min. Om snøen tiner vekk, blir det jogging ute i frisk luft.

4. Kutte ut sukker, holde meg til èn dag i uka.

 

Ellers har jeg tatt bilder som jeg har øverst som dere ser, så oppdaterer jeg med flere bilder 1-2 ganger i mnd. Veide meg forresten i dag på treningssenteret når jeg var ferdig med joggingen, mageøvelsene og "bøy og tøy", og da veide jeg 59kg! Når neste lønning kommer blir det mye frukt og grønt i hus. Det er kjempegodt, og jeg er veldig glad i salater, wokker og fruktsalater.

Lenke til kommentar

Stå på! Dette skal vi klare :-) :w00t:

Det skal vi få til :grin2:

 

Ikke heng dere opp i at alt skal være så sunt. Det viktigste er at dere treffer makroene(kcal og protein) hver dag. Det finnes en middelvei, og den er fin.

Gjør forsåvidt ikke det, men vi er veldig flinke til å spise få og store måltid, og det siste året har det gått mye i taco, wok og junkfood. Så vi tenker at vi kutter ut junk, og spiser mer grønt. I den siste tiden har vi spist mye mango, banan og epler! Teller ikke kalorier når jeg spiser, men kan hende at det skjer.

 

Ja, tror det er viktig at det ikke blir for stort fokus på karbs og alt mulig. At man ikke kan takke ja til et kakestykke eller en kaffekopp en gang i blant.

Vi har droppet ut alt av energidrikker og sjokolader o.l, og har startet med frukt. Det smaker mye bedre med frukt, men vi har èn dag i uka vi kan spise det vi vil.

 

Først og fremst så mener jeg at det er best å skynde seg sakte,det å knalle til for så å gå på en smell er det dessverre alt for mange som gjør.

 

-Øk belastningen gradvis.

-Lytt til kroppen,er du litt slapp/småsyk en dag så er det bedre å bare slappe av den dagen

-Kostholdet er viktig,glem dietter,kjør heller på med mye frukt og grønt.

-Kutt ned på brødmat,særlig kjøpbrød for det jukses mye med det.

-Varier treningen,både korte og intensivt,langsomt og lett osv.

 

Denne siden er veldig fin,da man både har videoer og masse øvelser som kan gjøres hjemme uten treningsbenk og vekter.

 

http://www.coopersgu...e-encyclopedia/

 

Å gå på en smell har jeg gjort, så har lært. Men jeg prøver å stille meg selv mål, som jeg vet at jeg etterhvert kan oppnå. Vi skal starte å bake brød og knekkebrød selv framover.Tusen takk for tips, setter pris på det :thumbup:

 

Jeg har merket meg at jeg ofte har de beste øktene de dagene jeg absolutt ikke vil på gymmen. De dagene jeg er slapp og har "vondt" et eller annet sted.

Jeg synes også det, for når jeg kommer ned så er det egentlig ikke så vondt, heller bare en unnskyldning for å ikke gidde. Men hviledager må man ha!

 

Nja...

Høres mer ut som om det er vondt i viljen av og til,det frister jo mer å ligge i sofaen og knaske snop en å dra på gymmen for mange.

Jeg trener jo også selv om jeg har litt gangsperre i armene etter gårdagens underarm-økt,men jeg trener ikke underarmene da.

Hvile er nå uansett også veldig viktig.

Er enig der :yes:

 

Jepp. Det er vel anbefalt å ha en dag hvile i mellom øktene. Spesielt for nybegynnere.

Ja, de sa nå så på treningsstudioet :wee: Men er så gira på å klare 30 days challengene jeg er på nå, at hjemmetrening blir det uansett. (Med mindre jeg er utslitt og virkelig ikke klarer mer, men satser på at dette går fint!)

 

Nr.4 er unødvendig. Greit å holde sukkerinntaket lavt, men 0 sukker blir bare stress.

 

Ah, mente såklart godteri og slike ting. Ser at jeg må være spesifikk her når jeg skriver. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kun drukket kaffe og en del vann i dag, rakk ikke noe frokost. Har kort skoledag så er hjemme om ikke så alt for lenge uansett. Tenker og lage kyllingsalat til lunsj/middag i dag. Hører forresten stadig at det er bra å drikke litago etter trening, er det noen som kan forklare meg hvorfor?

 

I dag er planen å gå igjennom dag #2 i 30 days shred, og 30 days squat challenge.

:w00t:+ en lengre gåtur i kveld!

 

Du er klar for en lengre gåtur i dag? :grin2:

 

Og godteri klarer du deg fint uten! Lag en konkurranse mellom deg og Nybegynner92 om å holde seg lengst uten!

 

Ja, det er jeg! :woot: Godteri er ingen problem så lenge det ikke er tilgjengelig, men skal holde meg enten til èn dag i uken, eller lengst mulig uten. Får se hva det blir til :yes:

Endret av Allyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...