Gå til innhold

Hærens befalskole + 2. bataljon


Anbefalte innlegg

Hei! Er en gutt på 15, driver med allsidig utholdenhetsidrett, langrenn, skiskyting og orientering. Har planer om å ta siv ing studier etter videregående skole, men først vil jeg ta et par år i militæret.

 

Tenkte først på vanlig førstegangstjeneste som grensejeger på GSV, men tenker nå på hærens befalskole. Håpet er å få lede et infanterilag, da er det vel 2. bataljonen jeg bør satse på i pliktåret?

 

Men hvordan fungerer egentlig fordelingen til de forskjellige bataljonene og stillingene etter første året med befalskole? Og hvordan er en vanlig dag (skjønner at det varierer) som befalskoleelev og som lagfører for en infanterienhet i 2. bataljon. Blir man trent i alle stillingene (mg skytter osv)?

 

Del gjerne historier og erfaringer ifra Hærens befalskole og 2. Bataljon evt Pnb :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke selv verken i 2. bat eller på befalskolen, men syns å ha fått med meg at det er blitt sånn at du ikke kan søke deg direkte inn på befalskole innen hver enkelt bataljon. Nå er det et eget opptak til hærens befalskone som du må gjøre det bra på og blir dermed gitt muligheten til å ønske deg stilling videre. Altså blir du plassert etter hvordan du gjør det, og hvor stor etterspørsel det er på de forskjellige plassene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...