Gå til innhold

Acers nye proffskjermer har ekstra lav pris


Anbefalte innlegg

Akkurat nå er det kanskje like greit å greie seg med den skjermen man har i påvente av nye paneler med bedre egenskaper.

Absolutt. :) Men om de klarer å få en runde med billige og gode paneler (som IPS med 2560x1440) så hadde det vært passende sparingsobjekt for et trippel-skjerm-oppsett)

 

Angående kompromisser som jeg er veldig villige til å ta så er det:

Byggkvalitet på skjermen eller foten (foten kan de i det hele og store droppe for min del), og den trenger bare en inngang, da jeg har andre skjermer/TV for andre enheter. Ja, faktisk er det optimale om de kun solgte meg en panel med en enkel DL-DVI. :p

Strømstyring etc. kunne muligens blitt skaffet selv, og om mulig, kanskje også et lite byggesett på bakgrunnsbelysningen da jeg ville kuttet bort alt unødvendig på sidene av skjermen for å sette de så nærme som mulig.

 

1. Enten blir skjermen uansett tatt fra hverandre for å bli satt sammen til en større enhet (trippel-skjerm), eller så ville jeg fikset eventuelle problemer, eller så ville jeg bare ikke brydd meg da jeg er mest opptatt av selve skjermflaten.

2. Det beder egenskapene ved mest sannsynlig lavere input-lag om skjermen har minst mulig innstillinger og innganger, da forskjellige profiler etc. blir aldri brukt, da jeg finner en all-round som passer for meg EN gang, gidder aldri skifte bra spill til kontorbruk osv..

 

Kort sagt så passet disse koreanske skjermene meg ganske godt med dårlig byggkvalitet og bare en inngang. Og selv om skjermen jeg har nå er en slik, så var jeg heldig med å få en uten pikselfeil, så tviler jeg på at jeg er like heldig med de tre neste (samt at prisen har økt ganske kraftig siden i fjor).

En acer med lignende egenskaper samt norsk reklamasjonsrett hadde derfor vært på plass. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da er det bare å bestille fra utlandet alikevel :hm:

Så da får det bli 3x Overlord Tempest X270OC $554.99

Er utrolig spent på hvor bra det vil funke. Du må så absolutt gi beskjed hvordan det funker. Har en lignende skjerm uten OC, og med tanke på at det er en IPS-skjerm og dermed ganske høy piksel responstid så hadde det vært morro å se hvor mye bedre det blir med 120 Hz. Og du har jo erfaring med 144 Hz skjermen din som sammenligning, så dette blir bra om du får bestillt opp de! :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke markedsført som gamingskjermer heller. For 99% er dette irrelevant. Er heller ingen nødvendighet for gaming, men selvsagt ønskelig.

Vel, de ble kalt "proffskjermer". Kanskje jeg er kynisk, men hvis PCen din er bare for kontorbruk eller filmtitting ser jeg ingen grunn til å kjøpe en splitter ny modell. De eneste fordelene fra tidligere, nå billigere modeller er strømeffektivitet og kaaanskje innsynsvinkel? Kommer ikke på noen andre grunner.

Lenke til kommentar

Du har ikke prøvd Crysis 1 hører jeg. ;)

 

DET var tungt det. Og gøy å ha noe å strekke seg etter vett. :)

AA er vel nesten å regne som en bonus for de med ekstra sprek HW. Selv 8x er jo rimelig lite av hva du KAN kjøre på. (32x er rimelig heftig som jeg husker var hypet litt mer opp for et par år tilbake :p)

 

Veldig skuffende med 1080p skjerm. Som egentlig var hele poenget i mine øyne med skjermen... sukk

 

Hvor har du hørt det? Har spilt det som er av Crysis og Farcry.

Har ikke satt meg så godt inn i disse instillingene på spill men lærer litt ettehvert.

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Hehe, nei jeg har ikke hørt det noe sted, og var ikke ment som noe helst negativt altså ^^

 

For var bare en liten spøk fra min side, da en del kjenner Crysis som et av tidenens tyngste spill på sin tid, hvor bla. slagordet "But can it run Crysis?" etterhvert oppstod som en litt intern spøk som har sirkulert på nettet. :)

Lenke til kommentar

Vel, de ble kalt "proffskjermer". Kanskje jeg er kynisk, men hvis PCen din er bare for kontorbruk eller filmtitting ser jeg ingen grunn til å kjøpe en splitter ny modell. De eneste fordelene fra tidligere, nå billigere modeller er strømeffektivitet og kaaanskje innsynsvinkel? Kommer ikke på noen andre grunner.

Hvorfor kan ikke annen bruk enn gaming være proffbruk?

 

"Bare" kontorbruk innebærer også krav til en mengde ting som er mye mer interessante enn responstid (også for gaming):

  • Justeringsmuligheter, høyde, vinkel og rotasjon.
  • Lysstyrke, og da spesielt fargene ved forskjellige lysstyrker så man kan bruke den optimalt i forhold til rommets lysnivå.
  • Farger og kontraster, helt essensielt for enhver som jobber med bilde- eller videoarbeid.
  • Oppløsning, viktig for f. eks IT-folk med godt skjermareal
  • Tilkoblingsstandarder
  • m.mer...

 

Enhver proffbruk stiller krav til en skjerm på forskjellige måter.

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for at ikke alle har like romslig økonomi til enhver tid. Jeg tenkte mer i retningen at når det virker det for godt at man plutselig kan få et likeverdig produkt til halv pris, så er det gjerne det.

<...>

Utfordingen min er som regel ikke pris men at det rett og slett ikke eksisterer produkter med de ønskede egenskapene. Det har feks vært pratet om nye paneler i mange år nå, men de er fremdeles ikke å se i butikkene og hvem kan med visshet si når det skjer.

Jeg sliter også med dette. Jeg virker å ha litt sære krav til en del ting, som for meg gir mening, men det ser ikke ut til at det er stor nok demand for det til at produsenter tilbyr det, selv ikke som nisjeprodukter. Eksempel er laptopper med 1920x1200 oppløsning, helst uten dedikert GPU (den integrerte fungerer fint til studentbruk).

 

Hvorfor kan ikke annen bruk enn gaming være proffbruk?

 

"Bare" kontorbruk innebærer også krav til en mengde ting som er mye mer interessante enn responstid (også for gaming):

  • Justeringsmuligheter, høyde, vinkel og rotasjon.
  • <...>
  • Oppløsning, viktig for f. eks IT-folk med godt skjermareal

<...>

Om jeg kunne fått en 27" 2560x1440 med rotasjon og et helt greit TN panel hadde jeg også gått for det om prisen var riktig. Hovedskjermen er en U2711, så det er den som har multimedia og spill oppgavene som krever godt bilde, på sekundærskjermene er det oppløsning som får prioritet, og at de må stå på høykant. Jeg kunne godt også betalt en del mer for en skjerm med et 2560x1600 TN panel og brukt det på høykant. For multitasking ville det vært nydelig å ha. EDIT: og nettlesing.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sliter også med dette. Jeg virker å ha litt sære krav til en del ting, som for meg gir mening, men det ser ikke ut til at det er stor nok demand for det til at produsenter tilbyr det, selv ikke som nisjeprodukter. Eksempel er laptopper med 1920x1200 oppløsning, helst uten dedikert GPU (den integrerte fungerer fint til studentbruk).

Macbook retina 15" har ihvertfall 1900x1200 (HiDPI).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...