Gå til innhold

[Løst] Får ikke gitt bokstav til HDD


Anbefalte innlegg

Hei, sliter nå med en HDD som ikke vil bli navngitt. Har lagt med et bilde. Harddisken vises i enhetsbehandling, men det er satt som "factory_image (G:)" ? Så jeg får ikke gitt harddisken en bokstav. Jeg har gått tom for ideer over hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke trykket egenskaper på "COMPAQ", men det får jeg gjort på Factory Image greia... Beklager rotete tråd, men jeg er litt stressa nå...

post-281003-0-31146500-1364923377_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G partijonen, så vidt jeg vet, en beskyttet partisjon som har et image av OS disken din fra fabrikk. Dette kan du restore hvis noe går galt. Compaq partisjonen burde være eller var C eller?

Så er det snakk om en disk du vil formatere helt eller hva? Har du OS på en annen disk nå?

 

Edit: Ser at den er oppført som disk 2. Men du kan ikke gjøre noe slikt i Enhetsbehandling, du må bruke Diskbehandling til slikt. Høyre klikk på min PC, velg Behandle eller Administrere, finn så Diskbehandling i det vinduet som hopper opp. Der bør du kunne gi den en bokstav.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det er mulig ja, I Diskbehandling kan du velge å fjerne bokstaven, de vil da ikke vises i MIn PC eller i Utforsker. Høyreklikk på partisjonen du vil fjerne boksatven på og velg Forandre bokstav eller "path" som det heter på engelsk. Det hopper opp et lite vindu, velg Fjern, du får advarsel om bla, bla bla, bare klikk OK. Når bokstavene er vekke, skal partisjonene kun vises i Diskbehandling.

 

Edit: Glemte en ting du bør gjøre først. I Windows utforsker eller min datamaskin, høyreklikk på partsionen/disken, velg Egenskaper og merk så Skjult. Når deretter du fjerner bokstaven i Diskbehandling, er de både skjult og uten bokstav.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...