Gå til innhold

Hvilken operatør eier dette prefikset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo taste......1945+mobilnummeret... og ringe det.

Eksempel: 194599999999

Da får du høre hvilken opratør dette nummeret tilhører.

Tror kanskje at HELLO kontantkort bruker dette,vis jeg forsto spørsmålet riktig da.

 

Det var jo genialt! Trodde den bare sa om det var telenor eller netcom nettet nummeret tilhørte, men hun sa jo til og med at jeg hadde Chess.

Lenke til kommentar

Det er ingen operatører som har eierett påde tre første prefiksene i det 8-siffrede nummeret, det er i henhold til EU-regler, og er regulert av Post og Teletilsynet. Dette er gjort fordi du skal kunne beholde ditt gjeldende telefonnr, selv om du skifter operatør.

Jeg jobber selv som distributør for PGone, kommer du f.eks. til meg og sier at du vil bli min kunde, så er det fullt mulig å beholde samme telefonnr. Jeg har kunder med 920xxxx, 924xxxx, 482xxxxx, 913xxxxx, osv. disse har tidligere vært chess-, telenor, og netcom-kunder.

Derimot finnes det et 4-siffret(y) prefiks foran det 8-siffrede (x) nummeret, som bestemmer hvilken operatør du bruker, dette prefikseter noe du faktisk i praksis ringer hver gang, men det skjer automatisk, du slipper å taste det. Nettet "vet" automatisk prefikset.

Lenke til kommentar

Det skal ikke koste noe nei.

 

Grunnen til at den tjenesten i det hele tatt finnes, er pga de ble pålagt å gjøre det etter at det ble mulig å portere, siden operatørene har/har hatt forskjellige priser til forskjellige operatører.

 

Før kunne vi vite at f.eks 93xx og 988xx var netcom, og dermed vite hvor mye det kostet å ringe til det nummeret, men nå kan det jo like godt være en telenor kunde som har det nummeret, og for å finne ut av det kan vi altså finne ut av det ved å ringet 1945988xxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...