Gå til innhold

Tror at jeg er den eneste gutten som har det problemet - veldig dårlig i push-up


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske rar sammenligning at hvis man klarer å bære noe så klarer man å ta en push-up - man bruker jo helt forskjellige muskler. Jeg har ingen problemer med å bære en ølkasse, men med en kroppvekt på rundt 100 kilo og en høyde på rundt to meter så er det ikke like enkelt å ta push-ups.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt rart ja, og ja man bruker andre muskler, men har du muskler nok til å bære noe har du muskler nok til minst en push-up. Vil nå påstå at alle klarer en, brotsett fra noen av de feite 300kg folka som ikke går ut av senga engang.

 

Og du hadde nok klart en. Hadde du fått 100kr av meg hadde du sikkert klart det.

 

Alle klarer minst en. Så støtter "Akse" med går man for det klarer man det.

Lenke til kommentar

Har vel mye med gener å gjøre også, jeg har alltid hatt veldig store triceps og har alltid klart 30+ pushups med en kroppsvekt på 80+ (14-16årutrent), nå klarer jeg rundt 60+ uten å ha trent pushups 1gang siden jeg begynte med trening (22år,85kg,trent).

 

Kjør push-up med diamant grep så du får fokusert på triceps, du kan f.eks kjøre5stk i timen, om det blir for lite kjør 10 i timen. Om du er så svak som du sier hold deg på 5 i timen fra du står opp til du legger deg (ca10 timer om dagen). Da har du 50stk om dagen, du vil øke ganske drastisk de første ukene, kanskje du til og med vil merke noe etter 1 om du spiser og hviler bra. Det høres kanskje ut som mye, men det tar deg faktisk bare 5min i timen om du bruker 1min på hver rep.

 

 

Når du føler du er klar for det kan du øke ytterligere med ekstra reps i timen, du MÅ øke reps når du kjenner at du klarer fler enn 5 visst ikke vil du ikke få progresjon.

 

Etterhvert kan du bytte grep om du begynner å bli lei av samma greps stilling, men prøv ihvertfall og hold deg på samma grep i minimum 1uke.

Endret av jant90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...