Gå til innhold

[Løst] Hvordan bli technet medlem?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er rette plassen for dette emnet, men jeg prøver det her. Vel, tittelen sier vel alt, hvordan kan jeg bli technet medlem? Og hva koster det?

 

Dette er noe jeg har lurt på en stund, og ble minnet på det da en annen forumbruker nevnte technet i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Technet kan du f.eks kjøpe fra Microsoft:

 

Da starter du her...(kan være du må logge deg inn med en Microsoft konto først)

 

Da får du opp dette når du velger Norge som land:

 

280313_technet1.jpg

 

Du vil se at prisene er billigere i andre land, men Microsoft har gjort det vanskelig/umulig å få bestilt i andre land enn der du bor. De har bl.a sperret for alle kort fra andre land enn der du bestiller.

 

Fordelen med Technet er at du får tilgang til alle .iso filene og ekte nøkler du kan bruke til å få aktivert. Bakdelen nå, i forhold til før, er at disse nøklene fungerer bare så lenge du betaler for en konto. Når du sier opp kontoen, mister du også rettighetene på nøklene, og de blir faktisk svartelistet etter en stund.

PÅ nett omtales dette som 16.juli 2012 endringene.

 

 

De har også kuttet antall produkter du faktisk får tilgang på nokså kraftig. Men du får tilgang til de viktigste programmene som Windows 8, Windows 7, Office 2010, Office 2013 osv.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

En nokså komplett liste kan du se her...

 

I prinsippet har du rett, alt er avhengig av hvilken type konto du har. F.eks er det mindre utvalg på Technet enn hva jeg har på MSDN (som starter på ca 10.000 kr for et år)

Men du har stort sett tilgang til en eller annen versjon av det meste. (F.eks har jeg kun Windows 7 Pro og Enterprise tilgang på Technet kontoen min, mens på MSDN kontoen har jeg tilgang på alle Windows 7 utgavene.) Slik er det på Office og andre programmer også.

 

Uansett, Technet gir deg nøkler og tilgang på 100% ekte og virusfri .iso filer så det er jo verdt litt. Men herregud hvor dårlig Technet har blitt siden jeg ble med i 2009. Da fikk man f.eks 10 nøkler til alt, og man kunne beholde nøklene for resten av livet også etter du sa opp kontoen.

 

Reglene er faktisk så avanserte at om jeg lar min konto utløpe i år, så beholder jeg rettighetene til å bruke alle nøklene jeg har generert gjennom alle år for all fremtid. (det er noen nøkler ;) ), siden kontoen min ble fornyet i juni i fjor.

Om jeg velger å fornye i år, begynner de nye reglene å gjelde på kontoen min, og jeg mister da retten på alle mine genererte nøkler (også de gjort før juli i fjor) om jeg da en eller annen gang slutter å fornye kontoen min.

I tillegg vil f.eks Windows 7 Enterprise nøkkelen min, der jeg har 500 aktiveringer i dag, automatisk gå ned til 15 aktiveringer om jeg fornyer.

Lenke til kommentar

Takk for svar myhken. Trodde det var slik som du skriver det var før. At man fikk beholde nøklene etter man sa opp kontoen. Dette tror jeg ikke at jeg gidder å betale for (enda). Jeg skulle ha technet for å få tilgang til de gamle produktene MS har laget (og nye for den saks skyld). Tror jeg holder meg til å kjøpe nøkler en stund til. Det er ikke så mye jeg trenger i nærmeste fremtid.

 

Men hva er MSDN du snakker om. Hva er forskjelden på det og technet?

Lenke til kommentar

Technet er for de som skal evaluere Microsoft produkter, og lisensene kan kun brukes til testing og ikke i produksjon.

 

MSDN er for utvikling og lisensene kan f.eks brukes i produksjon så lenge du bruker det til utvikling.

 

Men som sagt koster Technet fra ca 3.000 per år og MSDN fra 10.000 per år.

Det faktisk mulig å få gratis MSDN via BizSpark programmet til Microsoft. Om du driver et firma som er under 5 år gammel (var 3 år), er privat eid, og tjener under 5 millioner i året.

I Norge krever Microsoft at du er registrert i Brønnøysund registret med organisasjonsnummer for å få tilgang til BizSpark (det står ingen steder, men du må oppgi det før du blir godkjent).

 

Jeg har hatt tilgang til MSDN gratis de siste tre årene, men mister tilgangen nå i år. ;( (du kan max få tre år gratis tilgang). Fordelen her er at man beholder alle nøkler/lisenser man har generert alle disse årene, og kan brukes så lenge du bruker de til utvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...