Gå til innhold

Ny Acer recovery dvd


Anbefalte innlegg

Hardisken på den bærbare tok kvelden og jeg kjøpte en ny disk.

 

Desverre så er lisensnøkkelen bakpå pc'en uleselig så jeg kan ikke ta en clean install og siden disken er byttet ut funker det ikke å kjøre recovery fra disken.

 

Eneste mulighet da er recovery dvd. Hvor kan jeg få tak i en recovery dvd fra Acer? Ser på de amerikanske nettsidene at det kan bestilles for $20, men jeg finner ingen tilsvarende løsning på den norske support siden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Recovery CD-er bruker som regel å følge med maskinen. Men Med min Acer måtte jeg lage dem selv. Da jeg bootet den opp første gang kom det opp en beiviser for å lage CDer for recivery, drvere, sikkerhetskopi osv. Så hvis du ikke finner recovery CDer for din maskin, eller ikke får klona den gamle HDDen er jeg redd du må kjøpe ny windows lisens.

Lenke til kommentar

Ny Windows-lisens til en eldre Acer?

Spørs om ikke det lønner seg å kjøpe en ny billigmaskin da.

 

Eventuellt installere Linux, eller hacke Windows så den ikke maser om registrering.

Han har jo lisenskode, men får ikke brukt den fordi den er uleselig.

 

 

EDIT:

Eller gjør som i innlegget under. Han har mer peiling på Windows enn meg.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å ringe Acer å høre om de kan sende slike plater da? Kan nok tenke meg at det vil komme på 500-1.000 kroner, men du kan jo være heldig også.

 

Om ikke er ikke alt håp ute.

 

Går ut i fra at maskinen kom med Home Premium? Om ja så er den offisielle OEM SLP nøkkelen til alle Acer pcene denne: VQB3X-Q3KP8-WJ2H8-R6B6D-7QJB7

 

Så trenger du Acer sertifikatet. Det laster du ned herfra....

 

Pakk ut filen på c:\ og start ledetekst som administrator der du skriver følgende kommandoer:

 

slmgr -ipk xxxx-xxxx-xxxx-xxxx (xxxx being the serial)

slmgr -ilc c:\ACER_2.1.XRM-MS (would need to download the 2.1 certificate and place it in C:\)

slmgr -ato

 

Da skal du ha fått aktivert OEM nøklen til Acer. Dette funker selvsagt kun på Acer bærbare som kom med windows 7 ferdig installert fra fabrikk (har SLIC 2.1 i BIOS). Så spar deg bryet om du tror dette vil aktivere noe som helst annet, eller gi deg en gratis Windows 7 aktivering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...