Gå til innhold

Hvilket spill foretrekker du å spille på LAN?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Jeg bumper denne gamle tråden, i og med at jeg selv lurer på hva folk foretrekker på LAN (i stedet for å lage en ny tråd).

 

Jeg har for tiden fire stasjonære PCer, alle med 24" 144hz skjermer og high-end specs. Grunnen til at jeg har brukt såpass mye penger på data i det siste, er at nå som jeg og alle vennene mine er i full jobb og har stadig mindre fritid til overs så er det et ork å arrangere LAN hvor alle må bringe PCer (ikke minst det å installere spill/kjøpe spill, konfigurere drivere, fikse på instillinger osv før vi i det hele tatt kan begynne å spille). Det er ganske så greit å fyre opp et LAN en torsdags kveld og invitere folk bort for å spille.

 

Det er ingen hemmelighet at rene LAN spill er på vei ut, ettersom LAN funksjonen i de fleste nyere spill har blitt erstattet med en ren online-modus. Jeg leter for tiden etter hvilke LAN spill folk har best minner fra og koste seg mest med, som fremdeles er relevante den dag i dag.

 

Jeg kan begynne med å dele min liste over hvilke LAN spill jeg synes at det er gøy å spille med venner:

 

GTA 2

Call of Duty 2

Action Quake 2

Quake 3 Arena

Unreal Tournament/UT 2004

Half-Life 2 Deathmatch

Command & Conquer Generals/Zero Hour

Command & Conquer 3 Tiberium Wars/Kane's Wrath

Garry's Mod (Prop Hunt i Garry's Mod)

Age of Empires 2 HD Edition

Borderlands 2

Left 4 Dead 2

Carmageddon 2 (blir litt fomling for å legge inn ipxwrapper for LAN i nyere Windows og 3dfx wrapper for høyere oppløsning)

Doom 1 & 2 (bruker Crispy Doom klienten, for den pixelerte grafikken i 640x400 oppløsning x 2 fra Doom 95)

The Settlers II - 10th Anniversary Edition (koselig spill å linke på med en kompiss)

OpenRA (Red Alert 1, Command & Conquer 1 og Dune 2000 lagt på nytt i ny motor med LAN modus og retro grafikk)

Red Alert 2 (må legge inn en ipx wrapper for å få multiplayeren til å virke i moderne Windows versjoner her)

Tony Hawk's Pro Skater 3 & 4

War for the Overworld (spirituell etterfølger til Dungeon Keeper 2, er i Early Access på Steam enda)

Worms Ultimate Mayhem (en slags nyere remake av Worms 3D og Worms 4 Mayhem)

Stronghold HD

 

Hvilke spill liker dere å spille på LAN? :)

Endret av Oly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Main games:

-Warcraft 3 Frozen Throne (PC)

-Hots (PC)

-CSGO (PC)

-Hearthstone (PC)

-Smite (PC)

 

Kobler av med:

 

- Spongebob the movie game (ps2)

- Spongebob battle for bikini bottom (ps2)

- Spongebob creature from the krusty krab (ps2)

- Crash Bandicoot 1-3 (ps1) ligger i PS store på PS3.

- Ratchet and Clank

- Fifa 

- GTA

 

Ingenting er så chill som å koble av med "old school platformers" når du er lei av competitive gaming.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt en del lan i senere tid hos meg, og har nå funnet et par nye spill-idéer.

 

Etter å ha spillt en del konkurranse-baserte strategispill og fps, er det greit å få et avbrekk fra konkurranse og heller spille spill med en sammarbeidsmodus. Da kommer COOP-funksjonen inn i bildet.

 

THUG Pro - mod til Tony Hawk's Underground 2 som gir dere muligheten til å spille mange av banene fra tidligere Tony Hawk spill, som School 2 og alle banene fra Tony Hawk's Pro Skater 4.

 

Return to Castle Wolfenstein COOP - Hva med å runde hele Return to Castle Wolfenstein i sammen med 1 eller opp til 3 andre kompisser?

 

Synergy - Med denne modden kan hele Half-Life 2 + ep1 & ep2 rundes med opp til totalt 16 spillere samtidig.

 

Unreal Gold (Unreal 1) og Quake 1 kan også rundes i sammen med en eller flære venner.

 

Path of Exile kan spilles med totalt 6 spillere, mens det er totalt 4 spillere samtidig på Diablo 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spiller jo mye av det jeg spiller ellers, men av spill som nesten bare spilles på lan er vel Age of Empires 2 en gjenganger. Blitt en del andre RTS som ingen har prøvd før også. Husker Galactic Battlegrounds var svært moro en periode (Star Wars med AoE-motoren). 4v4 lightsaber-battle i Mos Eisley i Battlefront 2 var også en høydare. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...