Gå til innhold

Førsteinntrykk: Canon EOS 100D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minuset med APS-C i denne sammenhengen er at pr i dag blir objektivene nødvendigvis noe større enn til speilløse med en mindre sensor. Muligens kan Canon i fremtiden komme med en foldbar/inntrekkbar normalzoom som vil kunne forbedre forholdet.

 

Tor

 

Er det det, greit nok at Canon ikke har noe særlig med pancake objektiver men fordelen med EF-S fatningen er at man får adapter til omtrent alle andre fatninger og da har man et kjempestort utvalg, personlig har jeg noen små pentax objektiver som passer perfekt med et adapter og de bygger minimalt ut. eneste negative er at man bare har manuell fokus.

Lenke til kommentar

Det er et ekstremt stort minus for de aller fleste ;)

 

Hysj :)

 

Ja det er ikke optimalt men en mulighet hvis man vil.

 

Er nok ganske sikker på at Canon forstår at et så lite kamera også trenger små objektiver så hvis Canon får en suksess med dette tror jeg at vi får se flere tilpassede objektiver i små størrelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

40mm f/2.8 er jo snacks. Et videre objektiv med tilsvarende blender er noe dette kameraet hyler etter. Et 28mm f/2.8 pancake hadde vært knall for min del.

Ja, hvis du aksepterer manuell fokus kan du jo gå for Voightländer 28/2.8 og evt. 20/3.5. Disse passer jo på 5D'en også.

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...