Gå til innhold

Test: Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version


Anbefalte innlegg

Den støytesten er så godt som ubrukelig. Folk som har støy i fokus hadde uansett ikke kjøpt noe referanse crap. Jeg vil se denne opp mot Asus sin DirectCU kjøleløsning! grrr

 

Hvorfor skulle man ikke kjøpt "referansecrap" hvis man ønsker mindre støy? Hvis referansedesignet produserer lite støy så blir jo det interessant i seg selv.

 

Jeg lurer imidlertid på om HD 7790 vil komme i vifteløs utgave... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 5850 og fant på å google litt. Fin nettside her:

http://gpuboss.com/g...850#differences

 

Ser ut til at de har en god løsning på å sammenlikne forskjellige skjermkort. Linket til min spesifikke søk, men dere finner sikkert ut av det. Kanskje noen er interessert.

Det der er langt fra en god sammenligning. Du kan sammenligne disse teoretiske verdiene så mye du ønsker, det som betyr noe er hvor mye praktisk ytelse kortene yter. 7790 er kraftigere enn 5850, til tross for at 5850 har en betydelig fordel i teoretiske verdier.

Lenke til kommentar
Det der er langt fra en god sammenligning. Du kan sammenligne disse teoretiske verdiene så mye du ønsker, det som betyr noe er hvor mye praktisk ytelse kortene yter. 7790 er kraftigere enn 5850, til tross for at 5850 har en betydelig fordel i teoretiske verdier.

 

Du må se på de tre siste tallene for å få en pekepinn på ytelse.

 

5xxx er en eldre generasjon enn 7xxx, men x8xx er høyre speccet enn x7xx.

 

Er 7790 virkelig kraftigere enn 5950? Den har nyere arkitektur og slikt, men det betyr ikke at den slår 5850 på rå kraft.

Lenke til kommentar

Du må se på de tre siste tallene for å få en pekepinn på ytelse.

 

5xxx er en eldre generasjon enn 7xxx, men x8xx er høyre speccet enn x7xx.

 

Er 7790 virkelig kraftigere enn 5950? Den har nyere arkitektur og slikt, men det betyr ikke at den slår 5850 på rå kraft.

7790 er nesten like kraftig som 6870, 5850 ligger derfor et sted mellom 7770 og 7790

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...