Gå til innhold

Får ikke installert Windows 7 på harddisken


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat formatert min stasjonære pc og når jeg skal legge windows 7 inn igjen så må jeg jo velge en harddisk å legge den på, men det kommer bare opp:

"Windows kan ikke installeres på disk", og når jeg trykker vis detaljer så står det:Windows kan ikke installeres på denne disken. Den valgte disken er av typen GPT-partisjon.

Så da har jeg jo ikke muligheten til å trykke "Neste" og legge inn windows så jeg er egentlig ganske stuck.

 

Håper på raske svar! På forhånd takk. :)

 

-Bratland31

Endret av Bratland31
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en bootbar USB-stick med et Linux-basert verktøy på - f.eks. PartedMagic -, og slett alle partisjoner på disken på den måten.

 

Linux Live USB Creator kan brukes for å lage en slik USB-stick, for eksempel.

 

PS. Koble fra alle andre harddisker enn den du skal installere på. Ukyndige folk har en tendens til å rote det enda mer til når de forsøker å rette opp ting de har gjort feil.

Lenke til kommentar

Lag en bootbar USB-stick med et Linux-basert verktøy på - f.eks. PartedMagic -, og slett alle partisjoner på disken på den måten.

 

Linux Live USB Creator kan brukes for å lage en slik USB-stick, for eksempel.

 

PS. Koble fra alle andre harddisker enn den du skal installere på. Ukyndige folk har en tendens til å rote det enda mer til når de forsøker å rette opp ting de har gjort feil.

Da prøver jeg det! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...