Gå til innhold

Hvor finner man en sommerjobb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du kan tenke deg å gjøre da?

Print ut et par CV'r og gå innom alle mulige bedrifter du kunne tenke deg å jobbe i, hør om sjef/daglig leder er inne. Start letingen gjerne nå, jo fortere jo bedre.

Jeg bør oppsøke bedrifter, ikke lete etter stillingsannonser? Blir ikke ledige stillinger lyst ut?

 

Når det gjelder hva jeg kunne tenke meg, så er jeg ikke helt sikker. Tar gjerne imot tips til hva man kan gjøre uten høyere utdannelse. Finnes det noe for de mindre utadvendte?

Lenke til kommentar

Det finnes mange sommerjobber, men det er ikkje så vanlig å annonsere ledige sommerjobber sidan dette er berre småjobber for ei svært begrensa periode.

 

Du kan godt sjekke stillingsannonsene, men det beste er å ta kontakt dirkete med aktuelle bedrifter.

 

Sidan du er over 18 år så har du desto fleire muligheiter (har du lappen i tillegg?).

 

Som ein snarveg til sommerjobb så ville eg tatt kontakt med servicesenteret i din kommune. For det fyrste så har nok kommunen ein del sommerjobber tilgjengelig, men i tillegg vil dei ofte også vite om andre bedrifter som leiter etter sommervikarer.

Innanfor kommunen vil det være mest aktuellt med jobb som reinholder eller grasklipper, men ein har også mange andre jobber innanfor diverse sektorer.

Lenke til kommentar

Har et inntrykk om at det ikke blir lagt ut stillingsannonser på de fleste sommerjobbene. I utgangspunktet kan man få sommerjobb til alt som ikke krever spesiell utdanning. Typiske vanlige sommerjobber er vel butikkmedarbeidere og lignende, men ved å stå på kan man få alt mulig.

Selv hadde jeg sommerjobb ved polarinstituttet som innebar at jeg var på ekspedisjon halvannen måned. Jeg hadde ingen relevant utdannelse, bare anbefalinger fra rette folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...