Gå til innhold

Styre XBMC på PC med Samsung TV remote


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en HDMI-CEC adapter som jeg akkurat holder på å teste ut. Jeg sliter med å få den til å fungere men er i kontakt med Pulse Eight.

Men, jeg trodde den kun var for å slå PC og TV av/på, ikke for å styre XBMC fra TV'en sin fjernkontroll. Er dette mulig? Vil fjernkontrollens "knappetrykk" gå til XBMC via TV'en og HDMI-CEC-adapteren?

Lenke til kommentar

Jeg har en HDMI-CEC adapter som jeg akkurat holder på å teste ut. Jeg sliter med å få den til å fungere men er i kontakt med Pulse Eight.

Men, jeg trodde den kun var for å slå PC og TV av/på, ikke for å styre XBMC fra TV'en sin fjernkontroll. Er dette mulig? Vil fjernkontrollens "knappetrykk" gå til XBMC via TV'en og HDMI-CEC-adapteren?

 

Det er vel nesten motsatt. Tror du ikke får HDMI-CEC satt opp slik at du får skrudd PCen PÅ med TVens fjernkontroll. (For en forutsetning for at PCen skal tolke signalene over HDMI er at PCen allerede er påslått). Men du vil kunne skru AV PCen, og styre feks XBMC vha TVens fjernkontroll.

Lenke til kommentar
Vil fjernkontrollens "knappetrykk" gå til XBMC via TV'en og HDMI-CEC-adapteren?

Ja det er det som er hele poenget med den. Jeg er veldig usikker på om du får til å slå på PC'n med den, men du får muligens til å vekke den fra dvale.

 

Utenom det så skal etter det jeg har lest alle pilknappene, velg-knappen, samt fargeknappene fungere over CEC. Men du får bare prøve deg fram ;)

Lenke til kommentar

Hvor kan man kjøpe et slikt adapter?

 

Fra produsenten: www.pulse-eight.com

I Norge (noen som fant fram dette i en annen forum-tråd): HTPC.no

 

Det finns to versjoner fra pulse-eight. Den ene er et eksternt USB-adapter, den andre er et internt kort for hovedkort fra Intel med HTPC header (få modeller).

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...