potetball Skrevet 18. mars 2013 Skrevet 18. mars 2013 (endret) Jeg har nettopp fått meg jobb som systemutvikler og ønsker å påskjønne de 2 som stilte opp som referanser ifm intervju-prosessen. Noen som har noen gode råd/tips til passende gave ? (info: referanser var menn i 35 år og 55 år) Endret 18. mars 2013 av potetball
blinc Skrevet 18. mars 2013 Skrevet 18. mars 2013 1 flaske vin og billetter til et eller annet arrangement.
Anew Skrevet 6. april 2013 Skrevet 6. april 2013 Påskjønnelse til referanser? Seriøst? Det kunne aldri falt meg inn verken å gi eller å forvente. 2
NoBo Skrevet 6. april 2013 Skrevet 6. april 2013 Man bør vel være forsiktig med å 'belønne' referanser direkte, det kan fort komme uheldig ut hvis f. eks. ny arbeidsgiver får vite om det (korrupsjon, kjøpte referanser.) - Gi heller klart utrykk for at du er takknemlig og at det ikke vil bli glemt. Norsk IT-bransje er så liten at 'alle kjenner alle', du får nok mulighet til å gjengjelde på andre måter.
Snylter Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Om jeg synes det er greit å være referanse for noen er det fordi jeg unner vedkommende alt godt, OG fordi jeg stoler 100% på at vedkommende gjør en god jobb. Det er rett og slett en person jeg har sansen for både på det personlige plan og faglig, og det kan ikke falle meg inn å forvente noen belønning for å hjelpe vedkommende! Jeg er svært restriktiv med hvem jeg er referanse for, og de jeg har vært det for hittil har alle fått jobben jeg har vært referanse i forbindelse med. Et konkret krav fra meg er at man benytter seg av "referanser oppgis på forespørsel", slik at jeg slipper å bli nedringt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå