Gå til innhold

Oppheve "Ikke spør om dette igjen"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp fått ny pc med win 8, litt uvant, men det går seg vel til, satser jeg på. Men altså: Jeg kom i skade for å svare "feil" på et spørsmål om å åpne filer i et annet program og jeg hadde haket av "Ikke spør om dette igjen", så nå vil ikke pc'en åpne disse filene i det hele tatt.. Har prøvd å fjerne og reinstallere både Chrome og programmet jeg skulle åpne filen i, men det hjalp ikke.

Føler meg som en komplett idiot, så det trenger dere ikke å påpeke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gå til skrivebordet først (Win+D), så fører du musepekeren i øverste eller nederste høyre hjørne (eller Win+C), velg Innstillinger, Kontrollpanel, Standardprogrammer.

Bare så det er klart: Det er Microsoft som har vært idioter når de laget Windows 8.

Endret av twb
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er også mulig å høyreklikke filen og velge Åpne i... Da skal du få en liste over installerte programmer som kan åpne filen. Kryss av for om programmet alltid skal åpne den filtypen.

Link til artikkel.

Endret av Pey'J
Skrevet

Takk for tips, men problemet er ikke at de åpnes i feil program, problemet er at de ikke åpnes i det hele tatt. Mulig jeg uttrykket med uklart, det er altså å åpne magnet-linker i utorrent Chrome nå ikke får lov til.

Skrevet

Mulig jeg uttrykket med uklart, det er altså å åpne magnet-linker i utorrent Chrome nå ikke får lov til.

Ja, det er noe helt annet enn å ikke få lov til å åpne filer ...

Hvis du ikke kan få fikset det ved å slå det av og på i uTorrent, så er det kanskje en eller annen sperre i Chrome som gjør at det ikke funker? Hva om du prøver å klikke på en magnet link i en annen browser? Fungerer det? I så fall må feilsøkingen dreies mot Chrome.

Skrevet (endret)

se om dette funker: (fant det ved å søke etter "chrome won't open magnet links")

"one solution is apparently to take an unnecessarily large sledgehammer to your small problem and clear auto-opening settings.

settings>show advanced settings>clear auto-opening settings"

edit: har ikke Chrome her, så jeg får ikke sjekket.

Endret av nebrewfoz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...