Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk til å lage en regresjon av de punktene, men den funksjonen jeg får er ikke lik den Casio kalkulatoren. Grafen er et godt stykke utenfor sinuskurva ja.. Jaja, takk for hjelpen! Lærte noe nytt ;)

Skrevet

Angående bevis for at kvadratroten av 2 er et irrasjonalt tall:

http://no.wikipedia.org/wiki/Kvadratroten_av_2

Skjønner ikke det siste steget.

Men siden både a og b er partall, så kan faktisk brøken chart?cht=tx&chl=\frac{a}{b} forkortes mer (siden de begge har 2 som faktor). Og siden vi har kommet frem til en selvmotsigelse, og bare har gjort en eneste antagelse, er denne antagelsen feil. Og den antagelsen var at chart?cht=tx&chl=\sqrt{2} var et rasjonalt tall

Vi antar at rota av 2 er et rasjonelt tall og finner ut at rota av 2 er et partall delt på et annet partall. Med andre ord, et rasjonelt tall. Hvordan i allverden er dette en selvmotsigelse?

Gjest Slettet+987123897
Skrevet

Hva er den imaginære delen til (1-i)^10?

Nå er det jo ikke så vanskelig å gange ut alle (1-i)^(1-i)*... osv, men jeg vet det finnes en enklere måte å gjøre på. Hvordan gjør man det?

Skrevet (endret)

Tensai: Per antaking er chart?cht=tx&chl=\frac{a}{b} forenkla så mykje som råd er. Sidan ein vidare i beviset viser at både a og b inneheld ein faktor 2 kan ikkje antakinga stemme, det vil sei det fins ikkje ein måte å uttrykke chart?cht=tx&chl=\sqrt{2} på..

Endret av tosha0007
Skrevet

Takker for hjelpen med oppgavene, Jaffe. Fikk til alle takket være deg. Forsøkte å sette meg inn i feilene jeg hadde gjort og forsto hva som gikk gale. Digg å finne feilen sin og forhåpentligvis lære til neste gang. :)

Skrevet

Bah, brukt hele helga på å finne andre/tredjegards formel til texas kalkulatoren min, trenger og likningssett. har funnet et par, men får beskjed om de ikke funker når jeg prøver å overføre de, noen som vet om et sted å få tak i programmer til texas kalkulatoren.

Skrevet

f(x)=2sin((pi/2)x)+1

solve the equation f(x)=2 for 0<x>5.

i den grafen jeg får, så er det 4 punkter hvor f(x)=2 krysser f(x)=2sin((pi/2)x)+1.

Jeg fant den første ved å løse 2sin((pi/2)x)+1 = 2, noe som ble 0,33, noe som stemte med hva kalkulatoren fant med intersect.

Men hvordan finner jeg de andre 3 punktene uten å bruke intersect på kalkulatoren?

Skrevet (endret)

Hei, jeg trenger hjelp med å derivere denne funksjonen:

http://www4c.wolframalpha.com/Calculate/MSP/MSP14719e3aia148ge3a6000003bf82i57b0b51acg?MSPStoreType=image/gif&s=54&w=90&h=20

Fasiten sier at svaret blir

http://www4c.wolframalpha.com/Calculate/MSP/MSP136719e3ae71973bc0190000302f56213bb9c74b?MSPStoreType=image/gif&s=47&w=189&h=20

når jeg prøver regne det, får jeg et helt feil svar :/

Endret av maXini
Skrevet

det burde virkelig finnes en sticky howto med hvordan man bruker wolframalpha...

søk på: differentiate 6e^(-0.5x)*sin(x)

trykk: show steps

spar oss for noen minutters kjedelig derivering, alle vinner.

Skrevet (endret)

Hva er alle disse d/dx greiene? Blir bare forvirret..

Edit: Glem det, fikk det til =)

Endret av maXini

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...