Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Når jeg sier at du er flink, så sikter jeg til at du er et komplett brødhue.

 

Det virker som du bare finner på dine egne definisjoner av ord, fordi noe som ligner på ett av ordene i forklaringen din står i ordboken. Jeg finner det ganske underholdende.

 

Er du tom for drivstoff? siden du hamler etter halmstrå.

 

Jeg har ikke oppgitt noen som helst definisjon av de begrepene.

 

Men hvis du mener at jeg bruker ordene feil så må du gjerne poste det du mener er "definisjonen" til begrepene så skal jeg feilsøke dine definisjoner.

Lenke til kommentar

http://www.khanacademy.org/video/describing-the-meaning-of-percent?playlist=Developmental%20Math

 

Se de neste 5-6 videoene, eller se på det som du ikke forstår. Matte med og uten forståelse, er som forskjellen på å leve og å overleve.

 

a Tricell

 

jeg LÆRER ikke best av at noen gjør oppgavene for meg, selvfølgelig kan jeg da klare matten og kan stå igjen med en god karakter. Men jeg FORSTÅR ikkke noe, jeg LÆRER ikke noe. Utenom at oi, om jeg gjør dette med disse tallene gir læreren meg en god karakter og sier at det er riktig.

 

Gjør som du selv vil. Kanskje du lærer best av å bli matet med fremgangsmåten uten forståelse.

 

Men hva om du står på butikken og skal regne ut noe, da bare står du der...

 

Jaja, du lærer ikke folk noe som helst. Og vis det er det du vil, så bare gjør det. Om du er sur og gretten for at folk ikke vil barnemate deg med svaret så får det bare være. Om man vil lære noe kan man lett gjøre det via, bøker, videoer, artikkler på internett. Og er det noe man står fast på så spør man her.

 

Og jeg har alltid fått svar her, i det minste når jeg spør om matte som er på ditt nivå.

 

Kommer jeg med avansert flervariabel kompleks Kalkulus, sitter hjelpen en goood del lengre inne.

 

Klarer du og løse denne? Spesielt vanskelig er den ikke,men det står ikke i noen lærebok hvordan man skal løse den. Vis meg fremgangsmåten, jeg er stokk dum.

 

"Gitt tre tilfeldige punkter, la oss kalle dem A(0,0) , B(c,d) , C(a,b), hva er arealet mellom punktene?"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Min ekspertise ligger i ungdomskole matte og P1 matematikk, ellers så er min matematikk kunnskap ikke bærekraftig i 1T og 2T, her er jeg avhengig av boka og gode eksempler men jeg forstår ikke alt selv om jeg bruker de.

 

Men nå må det sige inn jeg er ikke her for å drive med opplæring i matematikk, min FUNKSJON i tråden er å OPPGI svaret med full utregning i orden. Lurer verten på noe så kan verten komme med enkle spørsmål ellers får verten ta de med seg på neste matte time hvor læreren GIR undervisning.

Lenke til kommentar

Jeg er enig, siste innlegget mitt hadde ikke noe særlig hensikt, og det bidrar bare til å dra tråden vekk fra emnet, og det er jo ikke ønskelig.

 

Tilbake til diskusjonen om hvorvidt det er bedre å gi en full utregning eller å forklare stoffet, hva med litt kilder?

The final exam score is predicted from a multiregression of the scores of students on homework copying ( C), first midterm score (X1), skill of students determined from the online homework tutor (S), and MBT pretest score (D). The written homework grade was an insignificant predictor,

 

final exam score=−0.47C+0.26X1+0.26S+0.20D,

 

where all variables are normalized in terms of standard deviations of the class (Z scores). The fit had r=0.69±0.05.

This is evidence that, contrary to the typical belief of American students that innate ability (i.e., the MBT prescore) is the principal determiner of exam success, doing all assigned work is a surer route to exam success than innate physics ability.

http://masteringengineering.com/assets/site/res/pdf/Patterns_Correlates_and_Reduction_of_Homework_Copying_FINAL.pdf

 

Edit: Hvis du ser litt på formelen her så trekker kopiering karakteren drastisk ned.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har aldri påstått at det å bare gi svarene er bedre enn å gi undervisning. Men min doktrine i denne tråden er optimalisering og koordinering, for å klare dette så må jeg gi svar med full utregning i orden hvor samme mønster er brukt i hele oppgaven.

 

På denne måten kan man hjelpe flest brukere på kortest tid, og de blir fornøyde. Så kan de komme med forenklede spørsmål til den gode hjelperen som forklarer litt. Er det noe verten ikke forstår så tar han å stiller læreren avanserte spørsmål slik at han for dyp opplæring om den type oppgaver neste gang verten har matematikk time.

Lenke til kommentar

Tricell: Virker som om din opplæring i orddeling/særskriving på barne- og ungdoms-skolen var preget av for mye optimalisering og koordinering. Lærerne dine burde vært nøyere.

 

Spørsmål (håper det er ganske enkelt for minst én av dere):

 

[(a+b)/c] - 1 = (a+b-c/c)

 

Hvorfor stemmer alltid dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tricell: Virker som om din opplæring i orddeling/særskriving på barne- og ungdoms-skolen var preget av for mye optimalisering og koordinering. Lærerne dine burde vært nøyere.

 

Spørsmål (håper det er ganske enkelt for minst én av dere):

 

[(a+b)/c] - 1 = (a+b-c/c)

 

Hvorfor stemmer alltid dette?

 

Når gikk du ut av bleiestadiet?

 

Du klarer altså ikke å fokusere på ballen du, hvor du egentlig skal argumentere mot meg, men du kommenterer heller skrivemåten. Norsk er ikke mitt sterkeste fag.

Lenke til kommentar
Når gikk du ut av bleiestadiet?

 

Du klarer altså ikke å fokusere på ballen du, hvor du egentlig skal argumentere mot meg, men du kommenterer heller skrivemåten. Norsk er ikke mitt sterkeste fag.

 

Sorry. Leste de siste sidene, syntes de var underholdende, og klarte ikke motstå fra å komme med et lite stikk. Beklager om jeg såret deg. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Når gikk du ut av bleiestadiet?

 

Du klarer altså ikke å fokusere på ballen du, hvor du egentlig skal argumentere mot meg, men du kommenterer heller skrivemåten. Norsk er ikke mitt sterkeste fag.

 

Sorry. Leste de siste sidene, syntes de var underholdende, og klarte ikke motstå fra å komme med et lite stikk. Beklager om jeg såret deg. ;)

 

Men da er det på tide at du tar på deg lesebrillene og tøyler ned de ustabile følelsene dine slik at vi slipper slike utbrudd i fremtiden, og glipp av innlegg. Skaff deg selvkontroll. Jeg er immun mot ord trakasseringer, bevis på dette er at jeg er upopulær på forumet og allikevel er jeg her etter et halvt år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Denne tråden blir bare bedre og bedre.

 

Og alt pga. meg :(:ermm:

 

Tråden vil returnere tilbake til sin tryne politikk med engang jeg forlater tråden, og da vil de spamme deg med mini hint som er dårligere enn hva selve læreren ville ha kommet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...