TastyFroyo Skrevet 12. februar 2013 Skrevet 12. februar 2013 (endret) I trekant ABC er AC = 9,72 km, BC = 0,87 km og vinkel A = 4,8˚. Finn AB. Edit: Fikk til. Var bare jeg som brukte for få desimaler i utregningen. Er det noen regler på hvor mange desimaler man skal bruke? Endret 12. februar 2013 av TastyFroyo
Hillvill Skrevet 12. februar 2013 Skrevet 12. februar 2013 Trenger hjelp i hovedsak på oppgave "c)", men det kan være at jeg har feil i del to av oppgave "a)" eller i del to av oppgave "b", derfor trenger jeg et løsningsforslag på hele oppgaven egentlig. OPPGAVEN
Torbjørn T. Skrevet 12. februar 2013 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Arealet av ein trekant er gitt ved grunnlinje ganger høgd delt på to. c) Du har arealet til trekanten, og du har arealet under grafen, er vel berre å samanlikne dei to. Endret 12. februar 2013 av Torbjørn T.
Itek Skrevet 12. februar 2013 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Noen som hjelper meg med denne? df/dz ? f= [sinh k(z+d)]/[cosh (kd)] nevermind, så først nå at z ikke er i nevneren... Endret 12. februar 2013 av Itek
Mladic Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 (endret) A, B og C har tilsammen 500 kr. Hvor mye har hver av dem når A har 3 ganger så mye som B, og A har 10 kr mindre enn C? Synne er tolv år eldre enn Reidun. Om 5 år er Synne dobbelt så gammel som Reidun var for fire år siden. Hvor gamle er de nå? Hvordan setter man opp likninger for disse opplysningene? Endret 13. februar 2013 av Eksboks
Janhaa Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 A, B og C har tilsammen 500 kr. Hvor mye har hver av dem når A har 3 ganger så mye som B, og A har 10 kr mindre enn C? Hvordan setter man opp en likning for disse opplysningene? A+B+C=500 A=3B C=A+10 2
Mladic Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Takk! Har du til tips til hvordan man løser uoppstilte likninger?
Hugol Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Sikkert vært tusen lignende spørsmål, så jeg dropper å lage ny tråd, men håper på mest mulig hjelp her. Det går mot S1 tentamen i Mars og jeg er nødt til å prestere mellom 4-5. Jeg har gjort det bra på kapittelprøvene med firere og femmere, mens på tentamen før jul endte jeg opp med 3+. Hvordan kan jeg forbrede meg mest og best mulig før tentamen i våres? Noen tips evt. sider med godt utvalg av forberedelsesmateriell? Takker på forhånd!
OpAmp Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Sikkert vært tusen lignende spørsmål, så jeg dropper å lage ny tråd, men håper på mest mulig hjelp her. Det går mot S1 tentamen i Mars og jeg er nødt til å prestere mellom 4-5. Jeg har gjort det bra på kapittelprøvene med firere og femmere, mens på tentamen før jul endte jeg opp med 3+. Hvordan kan jeg forbrede meg mest og best mulig før tentamen i våres? Noen tips evt. sider med godt utvalg av forberedelsesmateriell? Takker på forhånd! Eksamensoppgaver på www.udir.no
exonum Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Trekk sammen uttrykket og skriv dem vha. lg x og eventuelt lg y. Fasit gir: Men jeg mener at: Er en mer elegant løsning. Dog har jeg bemerket at forfatter har vært flittig med elegante løsninger i tidligere bøker - og lurer da på om jeg rett og slett tenker/løser feil her? Endret 14. februar 2013 av exonum
Aleks855 Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Trekk sammen uttrykket og skriv dem vha. lg x og eventuelt lg y. Fasit gir: Men jeg mener at: Er en mer elegant løsning. Dog har jeg bemerket at forfatter har vært flittig med elegante løsninger i tidligere bøker - og lurer da på om jeg rett og slett tenker/løser feil her? Det er da samme svar, bare skrevet på en annen måte. Og da gjør du egentlig som du vil. Og jeg er enig i at din ser penere ut. Enda penere hvis du dropper parentesen, for den er overflødig. Men sett gjerne parentes rundt (xy) slik at man ser helt entydig hva det tas logaritmen av.
exonum Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Det er da samme svar, bare skrevet på en annen måte. Og da gjør du egentlig som du vil. Og jeg er enig i at din ser penere ut. Enda penere hvis du dropper parentesen, for den er overflødig. Men sett gjerne parentes rundt (xy) slik at man ser helt entydig hva det tas logaritmen av. Åh, ser jeg kunne gjort det enda penere ja! Takker så mye for svar, og for innspillet. Endret 14. februar 2013 av exonum
metyo Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Hei, kan noen hjelpe meg med denne: Løs ulikheten når :
Aleks855 Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Hvis du løser og hver for seg først, så blir det veldig lett å lage fortegnslinje etterpå
metyo Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Det er akkurat fortegnslinje som jeg strever med. Hvordan skal jeg tegne den? Skal jeg prøve å tegne grafen i [0,2p>, også avgjøre hvor grafen stiger eller synker?
Error Skrevet 15. februar 2013 Skrevet 15. februar 2013 Hvordan beregner man uncertainty (usikkerhet regner jeg med) når man tar roten av en verdi? F.eks: 108 ± 0.1 Ta square root av uttrykket 10.4 ± ?? Hva er usikkerheten?
exonum Skrevet 15. februar 2013 Skrevet 15. februar 2013 (endret) *cutslashcut, æ rote.* Endret 15. februar 2013 av exonum
Error Skrevet 15. februar 2013 Skrevet 15. februar 2013 Uhm.. Man kan ikke bare ignorere usikkerheter. De er lagt inn som en margin for evt. feilmålinger av data, som definitivt skjer. Jeg kan selvfølgelig bare finne på et tall og "roll with it", men da får jeg nok ikke så veldig god karakter.
exonum Skrevet 15. februar 2013 Skrevet 15. februar 2013 (endret) Edit:Error: Nvm. Tror jeg roter litt nå. Endret 15. februar 2013 av exonum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå