Gå til innhold

Lommeur


Anbefalte innlegg

Fikk disse klokken av min mormor som mener at dem er noe over hundre år. Lurte derfor på om de er verdt noe og hva dem eventuelt er verdt.

 

Litt mer info. Merket på klokken er Helvetia som ble grunnlagt av Louis Brandt i 1848 og som har blitt bedre kjent som Omega senere. Hvor lenge Louis brukte Helvetia vet jeg ikke, men hvis jeg går ut fra at klokkene er over den hundre år gamle kan den ene av de muligens være en av de første anti-magnetiske klokkene som ble laget i verden.

 

PS. Om det finnes en egen klokketråd setter jeg pris på om moderator flytter tråden min dit, jeg fant i alle fall ikke en tråd om antikviteter eller klokker.

post-211745-0-18095500-1363280861_thumb.jpg

post-211745-0-44595200-1363280937_thumb.jpg

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fikk disse klokken av min mormor som mener at dem er noe over hundre år. Lurte derfor på om de er verdt noe og hva dem eventuelt er verdt.

 

Litt mer info. Merket på klokken er Helvetia som ble grunnlagt av Louis Brandt i 1848 og som har blitt bedre kjent som Omega senere. Hvor lenge Louis brukte Helvetia vet jeg ikke, men hvis jeg går ut fra at klokkene er over den hundre år gamle kan den ene av de muligens være en av de første anti-magnetiske klokkene som ble laget i verden.

 

PS. Om det finnes en egen klokketråd setter jeg pris på om moderator flytter tråden min dit, jeg fant i alle fall ikke en tråd om antikviteter eller klokker.

Det er en klokketråd på mote og velvære forumet her på diskusjon.no. Der har en del kunnskaper rundt klokker, muligens de kan hjelpe deg. Link får du av meg her. Kan være lurt å ta bilde av mekanikken til den nye tråden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...