Gå til innhold

[Løst] Avslag på reklamasjon Iphone 4 hos Siba


Anbefalte innlegg

Enig, men produsentene har også en voldsom makt til å forme produktene, og gjennom det våre forventninger til dem.

Problemet er at vi har vist produsentene at vi IKKE er interesserte i holdbare produkter da vi ikke kjøper de litt større, men mer robuste mobiltelefonene. Det viser at vi er mer interessert i design, størrelse og funksjonalitet, enn at produktet tåler å bli "slengt rundt". Og hva gjør produsentene da? Jo, de gir oss det vi vil ha, fordi det er det som selger, og det de tjener penger på. For gjør ikke de det, så vil konkurrenten ta viktige markedsandeler, og da er det ikke lange veien til konkurs.

 

Når det er sagt. Mine mobiltelefoner har både gått i bakken nå og da, og til og med ligget i fuktige lommer, men jeg har enda til gode å ødelegge eller få en feil med en mobil. Og jeg har hatt mobiltelefoner siden 1997... ingen av de spesielt laget for å tåle mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei Kjell og velkommen til forumet! Jeg flyttet tråden din til forbrukerrett, den får nok flere gode svar her :)

 

Forøvrig hadde jeg bedt om dokumentasjon på sammenhengen mellom støtet de hevder den har blitt utsatt for, og feilen du opplever. Hvis de begynner med "så lenge du har mistet den i bakken så går garantien tapt" forklarer du at reklamasjonsretten din ikke går tapt.

 

Du kan heller ikke vite at det ikke er årsaken til feilen, at det har kommet gradvis og at det ikke kom i sammenheng med at telefonen gikk i bakken betyr ikke at den ikke fikk skaden fra fallet.

 

Jeg glemte å oppdater hvordan det gikk med denne saken.

Etter å kreve dokumentasjon på sammenhengen og referere til reklamasjonsrett snudde Siba i denne saken. Jeg fikk helt ny telefon ;-) kostnadsfritt.

 

Takk for hjelpen!!!

Endret av Kjell68
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...