Gå til innhold

Inspirerende Memo til Fremtidige Skapere


Anbefalte innlegg

Hm, litt å tenke på

 

 

Om man kan litt Engelsk vil man kanskje forstå hvorfor Joseph Kosinski, regissøren bak TRON Legacy er på Facebook lista mi over "Inspirerende Personer". Han er ikke inspirerende på den logiske måten, det jeg mener er at han er en memo for meg. En memo som forteller at selv de som ikke har hatt utdanning innenfor film (og spill?) kan ende opp med å få tilgang til den industrien. Kosinski studerte Arkitektur, jeg gikk Interiør.

 

http://blog.miragestudio7.com/joseph-kosinski-from-an-architect-to-a-movie-director/3565/

 

Kosinski klarte å bruke lærdommen fra Arkitektur-klassene sine i filmene sine. Kosinski lærer meg også noe, og dermed har jeg utviklet en liten porsjon av et personlig forhold til han. Jeg hatet Interiørlinja på skolen, men jeg VET at jeg hadde potensiale til å bruke mine evner til å plassere ting slik at et rom så fint ut til slutt.

Det kan jeg fortsatt gjøre i videospillene og tegningene mine.

Men men, la nå oss ikke glemme det jeg syntes var viktigst her:

At en mann (eller kvinne) kan ende opp med drømmejobben sin uten å ha en (beinhard) akademisk bakgrunn.

 

Kosinski startet med Data-studier og Web-design. Og hva med meg? Jeg sitter her uten en utdanning i Film og Videospill, og på fritiden designer jeg kanskje ikke Websider men heller spillmodifikasjoner, 2D design og Dataanimasjon. Jeg benekter ikke at det vil bli hardt, kanskje beinhardt å komme seg inn i sikkerhetssona, men jeg har hvertfall bestemt meg for å benekte at det er 100% super duper umulig å klare det

 

jeg vet fortsatt ikke om jeg skal satse for film eller spill, jeg skal såfall plukke opp igjen animasjonsprogrammet DAZ 3D i sommer og begynne å lage kortfilmer og kanskje et Eventyr-videospill med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...