Gå til innhold

beste program til å lange web side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er helt blank på html så bruker du gode gamle notisblokk, og bruker samtidig ressurser som www.htmlgoodies.com og www.w3schools.com

Dreamweaver og andre wysiwyg-editorer er egentlig ment som et hjelpemiddel for å effektivisere arbeidet etter at man har lært seg html (og css).

Lenke til kommentar

noe som irriterte meg var at jeg lærte meg html uten å lese litt på css samtidig.

 

skapte mye ekstra arbeid og dobbeljobbing.

 

ta med litt enkel css samtidig som du starter på html. Kanskje litt værre start, men gud så praktisk etter noen dagers studering.

 

likte godt homesite jeg i starten på grunn av den kjempegode tabell lage funksjonen der. har nå hoppet over til dreamweaver MX, men homesite 5 er en klassiker.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha WYSIWYG (What You See Is What You Get), så har jeg rett og slett ikke peil. Men jeg har alltid brukt å kode manuelt, og jeg klarer ikke WYSIWYG..

Jeg bruker Quanta (Linux). Syntax highlighting og sånt. Og det som dette programmet, og de andre KDE-programmene har, som iiiingeeen andre har (som jeg vet om ihvertfall), er at du kan lagre rett inn på FTP-server. Til vanlig må du bruke et program til å laste filer opp og ned til/fra serveren der du har siden din. Quanta kan lagre filer rett på serveren.

Bagatell, sier du kanskje, men jeg lover deg, det er sterkt avhengighetsdannende... :)

Hvis jeg en sjelden gang sitter i Windows så bruker jeg notisblokk..

Lenke til kommentar

for det første så "langer" man vel ikke egentlig websider, høres jo kriminelt ut det...

 

bruker http://www.vim.org gjennom ssh så jeg lager rett på server'n... hvis jeg av en eller annen grunn sitter i windows bruker jeg notepad...

 

begynte med webdesign for rundt 7 år siden og fant fort ut at det eneste som funka den gang var hardcode for wysiwyg progga på den tiden var virkelig ræva, vet ikke hvordan de egentlig er nå, men hardcode er da uansett mye bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...