Gå til innhold

Test: Canon EOS 6D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var uskarpt og diffust, nett som på 7D...

Ute av fokus shots og dårlig teleobjektiv, varmebølger med lang telelinse, dårlig post-prosessering og lastet opp til Vimeo med lav oppløsning. Så dårlig er ikke videoen fra 6D eller 7D.

Er den videoen fra en 7D?

 

Det som er synd er at Canon har tatt seg bryet med å gjøre video delen i 6D litt dårligere enn i 5D3, og det har de bare gjort for å være drittdekker. De vet veldig godt hvordan video delen på 6D kunne vært like god som på 5D3, siden de faktisk har gjort det på 5D3. De to kameraene er så like at de faktisk med vilje må ha skrudd ned video kvaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om videodelen på 6D er like "dårlig" som på 7D, så er det synd... Vil ha skarpere bilde, og på 7D er det grusomt dårlig...

Det er da laget mange bra videoer med 7D? Jeg har liten erfaring med video på speilrefleks, men tror at resultatet man får er ganske så avhengig av brukerens kompetanse.

 

Er video det viktigste for deg er det muligens bedre å kjøpe GH3.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Desvere ingen Morten Krogvoll, men manuset til ørnene er ikke ferdig................

 

Hadde jeg hatt en Hero GoPro, hadde jeg nok ikke ønsket en RED ONE

 

Var ikke kritikk til deg for all del, jeg antok du linket den videoen for å bevise kvalitet på 6D, da det indirekte var den jeg klaget på. Men blir nok en 6D uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

"D600 har også 24,3 megapiksler, mot 6Ds 20,2."

 

Kanskje er bildet bedre med 6D nettopp fordi det er færre bildepunkter.

At mange bildepunkter nevnes som en fordel skjønner jeg ikke. For meg betyr bildekvaliteten mye mer.

Når man er oppe i 20 Mpx på et kamera som dette, har man nok.

Har man behov for flere pixsler, kjøper man et kamera som koster flere ganger mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Hvor er hodetelefonutgangen? I samtlige tester jeg har lest på www så har det blitt trukket på grunn av manglende hodetelefonutgang. Merkelig at dere har dette på deres testkamera:p håper faktisk det stemmer da men:) skulle gjerne hatt den der.

 

På side 3 i testen står det at kameraet mangler dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det med megapiksler har vel Giv ganske rett i, hvertfall fra mitt syn. Om vi sammenligner med den nye HTC One fra mobilverdenen, så har den et kamera på 4mp, men er en killer på foto i mørke omgivelser. Og man får jo glatt skrevet ut et bilde med 20+mp på ganske store overflater.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...