Gå til innhold

[Løst] Usikker på om PC'en utnytter begge kortene


c0ily

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt meg enda et Gigabyte GTX 670 2gb sånn jeg kjører sli.

Det jeg da er usikker på, er om begge kortene blir brukt? Spill som jeg kjørte på max før lagger nå med samme instillinger. Hitman: Absolution f.eks.

Jeg har sjekket Nvidia Control Panel å det står SLI er aktivert, men er så merkelig at noen spill lagger mer enn før.

 

Har aldri gjort noe slikt før, så håper på svar fra noen med mer erfaring! :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt meg enda et Gigabyte GTX 670 2gb sånn jeg kjører sli.

Det jeg da er usikker på, er om begge kortene blir brukt? Spill som jeg kjørte på max før lagger nå med samme instillinger. Hitman: Absolution f.eks.

Jeg har sjekket Nvidia Control Panel å det står SLI er aktivert, men er så merkelig at noen spill lagger mer enn før.

 

Har aldri gjort noe slikt før, så håper på svar fra noen med mer erfaring! :wee:

Kan godt være at det er prosessoren din som begrenser deg. ;)

Men anbefaler at du installerer f. eks MSI Afterburner som er et gratis og hendig program. På høyresiden i programmet så ser du en graf som viser hvor mye hver enkelt grafikkprosessor jobber.

 

Start spillet og sjekk like etter at du opplever denne laggen.

Hvis den ene ikke jobber så fungerer ikke SLI. Da kan det være fordelaktig å oppdatere drivere etc.

 

Hvis begge to legger seg på f. eks 40-50 % belastning så er det større sannsynlighet for at det er prosessoren din som er flaskehalsen.

Microstutter er forklaringen, løsningen er å akseptere at SLI og CFX har klare begrensninger.

Hopper til konklusjon LITT for raskt kanskje?

Virker ikke som om du er mer opptatt av å spre kritikk om SLI/CF enn å hjelpe trådstarter.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...