Gå til innhold

Kjøre tre skjermer med Asus Radeon HD 7950 3gb gddr5


Anbefalte innlegg

God morgen! Jeg trenger litt hjelp med oppsett av tre skjermer.

 

Fram til nå har jeg kjørt to skjermer, en BenQ 24" med hdmi-kabel og en Samsung 40" tv med vga-kabel og vga-dvi adapter. Skjermkortet mitt av typen asus radeon hd 7950 3gb gddr5 har kun én hdmi- og én dvi-utgang i tillegg til to Mini DP. I går kjøpte jeg meg en BenQ 27" for å bruke som hovedmonitor i tillegg til de to andre. Siden denne ikke har DP eller mini DP kjøpte jeg også en mini DP til vga-adapter på clas ohlson og regnet med dette ville fungere fint. Det gjør det imidlertid ikke. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre for å kjøre tre fungerende skjermer?

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt har jeg brukt vga på samsung led-tv'n frem til nå og jeg har aldri vært borti bedre farger og skarpere bilde på en pc-skjerm. En kamerat av meg som har god peiling på skjermer ble veldig overrasket. Derfor jeg ikke utelukker vga selv om det er 2013.

Lenke til kommentar

Adapteren du kjøpte var passiv, du trenger en aktiv adapter.

 

Som sagt har jeg brukt vga på samsung led-tv'n frem til nå og jeg har aldri vært borti bedre farger og skarpere bilde på en pc-skjerm. En kamerat av meg som har god peiling på skjermer ble veldig overrasket. Derfor jeg ikke utelukker vga selv om det er 2013.

VGA er en analog overføringsmetode, og bildekvaliteten vil variere avhengig av hvor mange forstyrrelser signalet får.

DVI er en digital overføringsmetode, og bildekvaliteten vil ikke variere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VGA er en analog overføringsmetode, og bildekvaliteten vil variere avhengig av hvor mange forstyrrelser signalet får.

DVI er en digital overføringsmetode, og bildekvaliteten vil ikke variere.

 

Akkurat derfor skal man bruke DVI. Merk, DVI-D er digital. DVI-I er analog, og er den porten du skal bruke om du skal ha en DVI til VGA adapter.

Lenke til kommentar

DVI-I er ikke kun analog. Den støtter både digital og analog, men kun en av delene kan brukes av gangen.

 

Ja noe sånt ja. DVI-D er kun digital, og DVI-I kan brukes til både digital og analog. Man hvis han vil bruke VGA så er det hans valg. Slik jeg forstår han så bruker han VGA til en sekundær skjerm. Det er ikke noe galt i det, det gjør jeg også, men VGA egner seg ikke veldig bra hvis du f.eks. gamer. De fleste har vare to DVI porter på skjermkortet, og det er mange som bruker skjermer uten DVI, f.eks. TVer eller gamle skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...