Gå til innhold

DVI kontakt defekt på Creative 3DBlaster 5900 Ultra


Dirty Water

Anbefalte innlegg

Jaja, sender tilbake mitt skjermkort i dag.

 

Har hatt problemer med bildet i lengre tid uten å vite hva problemet har vært. Til slutt ble det veldig ille, og jeg tok ut skjermkortet av PCen for å bytte det ut. Jeg så tilfeldigvis på DVI-kontakten og oppdaget til min store forskrekkelse at en av pluggene (en av de fire hovedpluggene) var helt vridd!

 

Jeg klødde meg i hodet i forundring mens jeg tenkte på hvordan dette kunne ha skjedd, ettersom jeg selv alltid er uhyre forsiktig når jeg behandler PC-komponenter med tanke på støtskader og statisk elektrisitet.

 

Eneste forklaringen jeg kom fram til var at det må ha fått seg et støt i pakkeprosessen på creatives fabrikk, men hvordan de kan ha prestert å sende ut et kort (eller hvis det skjedde tidligere, bruke en ødelagt DVI-kontakt) med en så åpenbar defekt...

 

Det utrolige med hele historien er at jeg ikke har merket noe til det før nå... altså at DVI-kontakten i det hele tatt har sendt signaler til skjermen.

 

Men, den gode tingen med denne historien er den skryten komplett må få for deres utrolig gode støtte via e-mail! De har svart gang på gang, flere ganger om dagen, og er ikke det akkurat sånn vi vil ha det?

 

Jeg må si at jeg synes dette er imponerende :)

 

Den triste siden av historien er jo da naturligvis at jeg må gå en stund med et gammelt skjermkort i maskinen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...