Gå til innhold

Lydløst skjermkort. Hvilket er best?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ingen stor gamer, og det mest avanserte jeg spiller er spill som for eksempel World of Warcraft, Star Wars the Old Republic og Dirt 3.

 

Jeg er imidlertid ute etter et annet skjermkort, da det jeg har er litt for tregt for høyeste settings på WoW og SWTOR (ATI Radeon HD 4600) og er litt buggete for tiden selv med nyeste driver.

 

Ettersom jeg ikke stiller ekstreme krav til ytelse, og setter lydnivå veldig høyt, er hovedkriteriet at skjermkortet skal være vifteløst, og det må kunne drive to skjermer.

 

Spørsmålene:

 

1. Har funnet to alternativer. Kan dere veilede meg i hvilket som er best? Eventuelle andre forslag til vifteløse skjermkort?

 

ASUS Radeon HD 7750 1GB DirectCU Silent

ASUS GeForce GT 640 2GB DirectCU Silent

 

2. Ser jo at det ene har 2GB, men er allikevel rimeligere, så det er kanskje bedre på andre områder?

 

3. Ser at det ene har kun én DVI-utgang. Betyr det at jeg må bruke HDMI, evt. med overgang til den andre skjermen? (jeg har ingen skjerm med displayport).

 

Takk for alle svar :-)

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye støy lager resten av komponentene i pcen din?

 

Etter å ha prøvd og lage en lydløs pc over tid nå, så sitter jeg og irriterer meg grønn over lyden av mine mekaniske disker.

Så kan hende du ikke nødvendigvis behøver vifteløst kort.

Systemdisken er en SSD. Lagringsdiskene er to stk. 2,5" disker satt inn i støydempende bokser. Alt jeg så vidt kan høre, er et nesten umerkelig sus fra en meget støysvak PSU. Eventuelt så er det vifta som blåser inn og den som blåser ut jeg hører, men de er store med meget lavt turtall. CPU kjøleribba er et digert monster, som også klarer seg fint med en stor vifte på meget lavt turtall, og vifta på hovedkortet er byttet ut med en passiv kjøleribbe.

 

Brukte litt tid, og også litt penger, på å lage et så godt som støyfritt system, og synd om et skjermkort skal ødelegge alt så lenge jeg ikke har bruk for mer enn et som klarer seg fint med passiv kjøling :)

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...