Gå til innhold

[Løst] Brukerkonto Ubuntu 12.04 problemer


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er har for ikke så veldig lenge siden installert ubuntu på maskinen min. Jeg bestemmte meg nylig for å ta vekk passord når jeg startet opp maskinen. Når jeg skal prøve å installere nye programmer får jeg denne feilmeldingen (som er dere kan se på bilde) Jeg har prøvd å bruke det gammle "sudo" passordet ,men dette fungere ikke, noen soim har noen ide til hva jeg kan gjør?

post-132287-0-04386300-1362608894_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal unngå å bli spurt om passord slik bildet viser så må du sette opp din konto til å være superuser hele tiden, dette er ikke anbefalt da man setter seg åpen for at andre får tilgang til din maskin.

 

Hvis du satte at maskinen ikke trenger passord for å logge seg på så gjør ikke det at du unnslipper å bli spurt om passord når du skal installere, eller slette programmer eller gjøre forandringer på systemoppsettet.

Lenke til kommentar

Hva mener du med "ta vekk passordet"? Har du satt passordet til ingenting eller har du deaktivert passord-prompt ved innlogging? :)

 

Er det førstnevnte ville jeg bare prøvd med ingenting som passord.

 

Jeg har prøvd ingenting som passord. Jeg er egentidlig usikker på hva jeg har gjort :hrm:

post-132287-0-28989200-1362648784_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...