Gå til innhold

Klipsch Promedia 5.1....stinker?


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt planer om å kjøpe Klipsch Promedia 5.1,venter faktisk på at de nye sett med høytalerne skal komme.

Kom over en side med skremmende erfaringer fra forskjellige kunder.

 

http://altavista2shopper.cnet.com/hardware...html?tag=subnav

 

Bra lydkvalitet,så lenge det funker?Er det noen som har liknende erfaringer?

Kanskje jeg heller skal vente på Creative Megaworks 650 6.1.Er det noen som vet når disse kommer til Norge?

Kanskje å bestille fra utlandet er et alternativ?Blir sikkert svindyrt for frakt og toll avgifter?

Synd Audigy 2 ikke har s/pdif utgang?

 

Joik har større kraft enn krutt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har A2 og Klipsch 5.1 Har hatt det i 2-3 mnd nå. Er fryktelig fornøyd.

Ubestridt det beste du får. Bruker det som et hjemmekinoanlegg nå faktiskt. Funke rmeget bra til dette også. De har ikke gått i stykker selv om jeg har spilt ganske så høyt.

Anbefales... Men det er jo ganske dyrt iforhold til "konkurrentene" som Megaworks og Logitech

Lenke til kommentar

Hadde jeg selv lagt vekt på det noen få personer skriver på brukerforum hadde jeg vel neppe kjøpt settet selv. Vær oppmerksom på at for hver misfornøyde bruker finnes det minst 10 fornøyde. Det er kun de misfornøyde som støyer.

 

Og så lenge ting funker som det skal og man er fornøyd, så driver man ikke å poster på diverse brukerforum.

 

Har hørt det før at brukere i USA er opplever problemer. Det kan knyttes til "brukerfeil", dårlig strømnett eller strømforsyning. Prøv å skru volumet på maks mens du tukler med lydkort, signalledninger med mere.....

 

Skal du lese brukerforum, bør du ta en titt på Klipsch sitt eget forum.

 

Mine har fungert prikkfritt i 8-9 mnd nå.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Klipsch Pro Media 2.1 i godt over et år og er ekstremt fornøyd. Sinnsykt bra lyd og skikkelig trykk i dette settet. Hadde ikke tvilt et sekund på å kjøpe 5.1 settet og skulle gjerne gjort det selv visst jeg bare hadde hatt råd. Men når man har både data og airsoft som hobbyer, så begrenser det seg selv hva man har råd til :/

Lenke til kommentar

Tror nok dette er et amerikansk fenomen. Undersøkte veldig nøye før jeg kjøpte mitt 5.1 sett, og fant negativ omtale så godt som utelukkende på nettsteder med overvekt av amerikanske brukere. I tillegg kan det høres ut som de amerikanske settene har to(!) feil. Både det at de dør og den overfølsomme volumkontrollen.

 

Mine fungerer veldig bra, men så har jeg heller ikke hatt dem særlig lenge. (Ca. tre uker.) Kjøpte mine hos PureBeat, og må si at jeg er rett og slett sjokkert over kundeservicen der. Aldri opplevd bedre på nettbasert handel. Veldig bra! :yes:

 

Når det gjelder ting jeg merker meg ved mitt system, så er det at det blir veldig varmt (sub, gulv rundt sub) når jeg spiller høyt. (75%) Ellers er bassen noe av det råeste jeg har hørt i slike "små" systemer. Her kan man virkelig riste ned ting fra veggene. :wink:

 

-KJ

Lenke til kommentar

Det du refererer til der var på Amerikanske modeller. Den Europeiske hadde dette fikset når den kom hit (en av grunnene til det uendelig lange forsinkelsen). Den kom først til Europa et og et halvt år senere enn i USA.

 

Har det selv og kan bare si at det er de beste PC høytalerene jeg har hørt på. MEN, pengemessig er det lurere å gå med MegaWorks, så si like god lyd til halvparten av prisen.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det selv og kan bare si at det er de beste PC høytalerene jeg har hørt på. MEN, pengemessig er det lurere å gå med MegaWorks, så si like god lyd til halvparten av prisen.

 

-Heiper-

 

 

 

Da er det gjort,bestilte Megaworks 650 6.1 fra Creative onlineshop.Gleder meg som en unge.

Blir noe dyrt,336 Euro+britisk moms+norske tollavg. tilsammen ca 4100 kroner inklusiv gratis porto.1 ukes levering,ikke så verst.

Får bare leve med at settet må eventuel sendes til Irland for reperasjon.

 

PS! Tipper prisen blir noe lik når settet kommer til Norge,4100 kroner?

Lenke til kommentar

Hvis de høytalerne du bestilte kostet 336 euro

 

Så skal det egentlig trekkes i fra engelsk moms på 16.9 % eller noe sånt, og så blir det i tillegg 24% norsk moms, norsk toll osv

 

Når bedrifter sender varer til utlandet skal man ikke betale moms i det landet de sendes fra, men derimot skal det betales moms i det landet de kommer til. Dette gjøres av de fleste seriøse webshoper

 

Det med gratis frakt tviler jeg litt på... men men ikke utenkelig

 

Min Klipsch Promedia 5.1 med DD 5.1 boks + monster cable 5.1 kit funker i allefall strålende og har gjort det siden juni...

Lenke til kommentar

Dear Stian

 

 

the 650 will cost you actually 336euro exVAT and there is no issue with

the volts, 220V across all Europe and there are ONLY available in our

online store.

Shipping will be free of charge and goods delivered outside the EU zone

are not subject to tax (VAT); therefore at the checkout and on the

invoice the tax rate will be set at zero.

In some countries it is possible that import/custom duties and tax will

be applied locally to products. It is your responsibility to check

locally and pay any duties required as we will accept no responsibility

for any extra costs incurred by customers.

Now,if you want to place an order with me, I can add free extension

cables as well or a 5% discount.

 

If interested, you can give me your delivery address + daytime telephone

number and I will be glad to call you back to get your credit card

details and I will place the order for you.

 

Best Regards

Gilles Boutherre

On-Line Sales Team / Creative Labs

 

 

Obs..!Da var vel det 336 Euro høytalerne koster?Da blir det jo enda billigere,hehe...!

Tror ikke jeg trenger å betale mer enn 24% moms når pakken kommer til Norge?

Han til og med ringte meg for å få VISA kort nummeret,fikk en bekreftelse det med gratis porto. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...