Paul R Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Hei..sitter her med en 3 mnd gammel HP Pavilion m6 med Win7 hvor det, etter at jeg måtte ta en full recovery, er umulig å få miniprogrammene Vær og Valuta til å fungere. Når jeg dobbeltklikke på de for å få de lagt på skrivebordet, kommer det opp: "Kan ikke kople til tjenesten" Dette fungerer på min andre laptop med Win7. Noen god ide om hva som kan gjøres ? Har snakket med HP support, men de kunne ikke finne løsning :-(
nebrewfoz Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Har du en mulighet til å avinstallere dem og reinstallere dem igjen? Og - er dette noe som fulgte med fra HP? (Har du sjekket om det kanskje finnes andre alternativer?) Jeg regner med at maskinen har kontakt med internet ... (?)
Paul R Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Skrevet 6. mars 2013 Har du en mulighet til å avinstallere dem og reinstallere dem igjen? Og - er dette noe som fulgte med fra HP? (Har du sjekket om det kanskje finnes andre alternativer?) Jeg regner med at maskinen har kontakt med internet ... (?) Svar: Har prøvd å avinnstallere de og innstallere de på nytt..hjalp ikke. Disse miniprogrammene er noe som følger med Win7 Jo da, har kontakt med Internett ja :-) Så det er ikke problemet. Og det fungerer fint på min andre (litt eldre laptop) med Win7 Men jeg fant ett her som virker :-) http://www.bstensrud.com/weather/
nebrewfoz Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Ahh, jeg lurer på om ikke 'miniprogram' i denne konteksten er det samme som 'gadgets' på engelsk ... Vel, i fjor sommer (?) ble det oppdaget et sikkerhetshull i Windows 7-støtten for dette, og jeg tror det etter hvert kom en 'patch' via Windows Update som disabled alle gadgets. Eller ble det bare lagt ut en FixIt-patch som man kunne bruke hvis man ville? Uansett, gadgets er nå å betrakte som en potensiell sikkerhetsrisiko på Windows 7 (og Vista) og det anbefales at man ikke bruker dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå