Gå til innhold

1100 kcal diet


Anbefalte innlegg

Jeg går på en "zig-zag" diet der jeg varierer inntaket av kcal for å holde metbolismen oppe. Jeg har en 900 kcal, 1100 kcal, 1300 kcal og en 1500 kcal diett. Jeg velger å legge ut dietten min så andre kan komme med tips til den.. dvs at carbs inntaket er for lavt osv...

 

1100 Kcal Diet

 

 

Frokost:

 

-Protein shake = 24g protein, 120 kcal

 

-3 Eggehviter = 12g protein, 48 kcal

 

Lunsj:

 

-Skyr yoghurt (170g) = 17g protein, 184 kcal, 26 carbs

 

Middag/pre-workout:

 

-2 Laksefilet (125g/stk) = 46g protein, 474 kcal, 16g fett

 

 

-Toasta skive (fullkorn) = 6g protein, 137 kcal, 12g carbs

 

/m Sweet chilli og/eller salat

 

Kvelds/post-workout:

 

-Cottage cheese (100g) = 17g protein, 85 kcal

 

-Protein shake = 24g protein, 120 kcal

 

 

Jeg prøver å holde et lavt carb inntak slik at kroppen venner seg til å ta mere energi fra fett og proteiner. Altså 1g protein= ca 4 kcal, men kroppen bruker mye energi på å behandle proteiner slik at 25% av kcal'ene blir bukt i denne prosessen, altså en proteinshake som inneholder ca 30g proteiner og 120 kcal inneholder egentlig rundt 90 kcal :xmas:

 

Alle tips rundt diet og trening i cutting perioder tas godt imot :tease::ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de fleste voksne menn vil 1100-1500 være altfor lavt, men må nok ha litt mer stats ja.

Når jeg selv cutter ligger jeg på 1800 på fridager, og 2000-2100 på treningsdager. Lavere vil jeg absolutt ikke gå, og jeg er 180 høy - 77 kg. :)

Lenke til kommentar

Legg på mer kcal. Legg inn mer av for eksempel havregryn og grønnsaker. Du trenger heller ikke så mye proteiner (146 gram!!!). Omtrentlig 1 gram pr kg kroppsvekt er mer enn nok.

 

Med det kaloriinntaket blir du garantert slapp og vil miste mye muskelmasse. Ha tålmodighet og gå ned saktere slik at du unngår å miste muskelmasse.

 

Få en kostholdsekspert til å hjelpe deg, istedet for å lage en anoreksiamiks på egen hånd. Sorry, men dette er du milevis fra å ha nok kunnskaper om :).

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Legg på mer kcal. Legg inn mer av for eksempel havregryn og grønnsaker. Du trenger heller ikke så mye proteiner (146 gram!!!). Omtrentlig 1 gram pr kg kroppsvekt er mer enn nok.

 

Med det kaloriinntaket blir du garantert slapp og vil miste mye muskelmasse. Ha tålmodighet og gå ned saktere slik at du unngår å miste muskelmasse.

 

Få en kostholdsekspert til å hjelpe deg, istedet for å lage en anoreksiamiks på egen hånd. Sorry, men dette er du milevis fra å ha nok kunnskaper om :).

Om han faktisk skal ligge så lavt på kaloriene er det ikke helt out of this world med 146 gram proteiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...