Gå til innhold

Sykle Oslo - Spania på racer

Anbefalte innlegg

Hei!

I juni har jeg en hel mnd fri og tenkte å bruke noe av denne på å sykle til spania fra oslo.

Jeg har sett ut følgende rute (ca.) basert på EuroVelo 3.

Ca.bilde av ruta:

post-74250-0-34915000-1362530204_thumb.jpg

Eurovelo 3 eksisterer i dag stort sett på papiret (med unntak av danmark såvidt jeg vet) så om noen har syklet noen deler av denne ruta eller i nærheten som har tips til rute/gpx-filer er jeg veldig interessert.

Skal som sagt sykle på racer så jeg har tenkt til å finne en rute der store deler går på asfalt og er lite trafikkert.(har ikke råd til å kjøpe meg en CX-sykkel selv om det kanskje hadde vært best).

Jeg er i starten av 20-åra, student, har syklet på hobbybasis i 2 år og aldri så langt (ingen turer over 200km før). Målet mitt er å sykle 250 om dagen men om dette holder blir spennende å se. Jeg har litt under 3 måneder på meg til å komme i form (mye skole, lite trening siden i fjor høst) så dette blir spennende :)

Tenker å oppdatere dette innlegget ettersom jeg kommer fremover i planleggingen om folk er interessert i å lese.

Har du tips eller kommentarer til rutevalg/trening/annet tar jeg i mot dette med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørest ut som ein spanande tur, men om du ikkje har trent mykje i det siste og skal ha eit snitt på 250 om dagen, så har du dårleg tid. Om du skal sykle så langt kvar dag, så bør du ha ein god del kilometer i beina frå før ellers går du på ein smell etter kort tid.

Noko anna eg lurer på er korleis du tenker det i forhold til bagasje og sånne ting? Har vore på nokre sykkelturar med bagasje (sekk og sykkelvesker) og det fungerte fint, men det var på syklar med meir behagelig sittestilling over tid. Det var heller ikkje snakk om så lange turar, maks 140-150 om dagen.

Om du held ei tenkt snittfart på 25km/t så vil du bruke ti timar på vegen kvar dag. Det er såpass mykje at du truleg vil måtte legge inn kviledagar nokonlunde ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...