Gå til innhold

Synkronisere to disker(lokal, nettverk)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har installert windows 8. I den forbindelse har jeg sett litt på å få opp synkronisering av en disk med en annen nettverksdisk. Windows Storage Spaces høres jo forsåvidt greit ut, men dessverre støtter ikke Spaces nettverksdisker. Jeg ønsker primært å replikere endringer med en gang endringene forekommer på disk, altså blir ikke rsync etc godt nok alternativ, fordi det må trigges hvert x-antall minutt.

 

 

Finnes det noen gode løsninger?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan vel Dropbox være løsningen. Endringer du gjør på den ene maskinen, blir umiddelbart gjort på den andre maskinen. Du har 2gb gratis å boltre deg med tror jeg. Men så er det masse ekstra stuff du kan gjøre for å lett få op till 5gb. Om du velger dropbox, si ifra, så gir jeg deg en refferal link slik at du får enda mer lagringsplass.

 

Men om du tenker på en løsning der du liksom syncer hele harddisken eller trenger mer lagringsplass, prøv å ta en kikk her: http://readwrite.com...our-own-dropbox

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg bruker programmet syncovery til å synce både mapper og disker i sanntid. I det øyeblikket en fil er endret eller lagt til, eller slettet så er endringen utført på den andre disken.

Jeg bruker også Skydrive og Dropbox, men ingen av dem har vist seg å virkelig synkronisere i sanntid. Og de har jo en annen bakdel, de er avhengig av internettforbindelsen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker programmet syncovery til å synce både mapper og disker i sanntid. I det øyeblikket en fil er endret eller lagt til, eller slettet så er endringen utført på den andre disken.

Jeg bruker også Skydrive og Dropbox, men ingen av dem har vist seg å virkelig synkronisere i sanntid. Og de har jo en annen bakdel, de er avhengig av internettforbindelsen.

 

Direkte sanntid blir det ikke, siden filen må lastes ned på nytt når en endring er gjort. Når jeg tenker meg om er jo Dropbox ment for deling mellom datamaskiner, tror ikke det egner seg fullt ut for deling mellom lokale/nettverks-harddisker.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg bruker syncovery til å synkronisere flere mapper på filserveren min til Dropbox og Skydrive mappene i sanntid. Begge veier.

Så endrer jeg en fil i skydrive/dropbox så er filen synkronisert på filsereveren så fort som det går over internett, og motsatt vei også.

I tillegg synkroniserer jeg f.eks hele datadisken på filserveren til en fysisk backup disk på den andre serveren min. Osv osv

Lenke til kommentar

Det kan du velge (utrolig mange avanserte innstillinger du kan gjøre).

På en profil jeg har, har jeg valgt at det ikke skal slettes på kopi disken. Så kjører jeg profilen manuelt en gang i blant og passer på at det som slettes faktisk skal slettes.

Men ellers kan du la programmet ha en nøyaktig kopi, der ting slettes om du sletter det fra originalen.

Lenke til kommentar

OK, så langt et meget greit verktøy. Hadde noen issues med å få replikert endringer på slettede filer, men ser ut til at jeg greide å løse det i advanced mode.

 

Ser ikke ut som det er mulig å få endringer på høyresida(nettverksdrive) til å reflekteres på venstresida ved real time unattendedmodus? Har du vært borti dette og finnes det noen løsning på det?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...