Gå til innhold

Test: Corsair Vengeance M65 Performance


Anbefalte innlegg

Hvordan er følelsen på venstre og høyre museknapp da? Sto ingenting om det er mye motstand eller veldig enkelt å klikke med musen, regner med den er smooth på dette, men det vet man jo aldri.

 

Knappene har så og si ingen motstand, noe jeg synes er veldig dumt. Man kjenner nesten ikke om man har trykket. Jeg greide ikke å bruke musa pga. dette, og det smale grepet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har tenkt på og kjøpe datamusen, men om dere vet om musen fungerer til mac? :)
Musa fungerer på mac. Har testet selv. Du må gjerne kjøpe min da den ikke passet for meg. Send meg en PM hvis du er interessert i denne musen for en god pris :)

 

takk for svaret. har en nabo som jeg skal kjøpe den av, så måtte se om den passet til mac. men takk for tilbudet :)

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det jeg sliter mest med på datamuser er at musehjulet slites "raskt" ut. Skroller mye opp og ned i dokumenter og nettsider, og da er det mye i bruk. Etterhvert så lagger hjulet fysisk, Noe av dette skyldes at jeg synes det er enklere å skolle med hjule med langfingeren på høyre side av hjulet, isteden for rett oppå hjulet som for meg føles kunstig. Tror derfor hjulet blir feilbelastet/vridd på noe vis, og selv om man ikke gjør det med rørtang så er det nok til å slite ut hjulet etterhvert.

 

Skulle derfor ønsket at man i tillegg til knapper med høy levetid, sørget for et solid hjul som holdt like lenge som knappene.

 

Lurer også på det med driver. Har hørt at om man plugger en datamus til en pc uten driver vil den virke, men man får ikke den høye oppløsningen og andre tilpasninger. Om man kun plugger den til er det vel windows generic driver den bruker, og den støtter vel ikke superhøy oppløsning?

 

Kablet mus er greit, men avhenger av hvordan pcen er plassert. Har min nesten bak meg med ryggen mot pcpulten, og da må kabelen trekkes ganske langt før den kommer til der musa skal brukes. Mulig man kan bruke en forlengelseskabel, men det kunne vært alternativer med f.eks 3 meter kabel.

 

1,8 Meter blir kort, dessverre.

Lenke til kommentar

Min M65 går dessverre tilbake på angrerett. Knapper uten noe motstand som nevnt, men for meg ble det avgjørende at den er for liten, uten noen form for støtte bak da den blir for smal...også skulle jeg gjerne sett at Corsair lgoen lyste opp, eller at jeg kunne velge det av eller på i driverne..Nei, min gamle Deathadder på snart 4 år, er like god, om ikke bedre

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Vengeance M90 for tre måneder siden, og den er jeg storfornøyd med, selv om jeg måtte få tilsendt en ny da den første etter tre uker ikke ville bli oppdaget av noen datamaskiner. Det virker som om dette er et velkjent problem med M90 og M60, så får håpe at denne feilen er rettet på M65!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Knappene har så og si ingen motstand, noe jeg synes er veldig dumt. Man kjenner nesten ikke om man har trykket. Jeg greide ikke å bruke musa pga. dette, og det smale grepet.

 

hm, da har du dårlig hørsel og følsomhet. jeg syns man både hører og kjenner veldig lett om man trykker eller ikke.

Lenke til kommentar

Det jeg sliter mest med på datamuser er at musehjulet slites "raskt" ut. Skroller mye opp og ned i dokumenter og nettsider, og da er det mye i bruk. Etterhvert så lagger hjulet fysisk, Noe av dette skyldes at jeg synes det er enklere å skolle med hjule med langfingeren på høyre side av hjulet, isteden for rett oppå hjulet som for meg føles kunstig. Tror derfor hjulet blir feilbelastet/vridd på noe vis, og selv om man ikke gjør det med rørtang så er det nok til å slite ut hjulet etterhvert.

 

Skulle derfor ønsket at man i tillegg til knapper med høy levetid, sørget for et solid hjul som holdt like lenge som knappene.

 

Lurer også på det med driver. Har hørt at om man plugger en datamus til en pc uten driver vil den virke, men man får ikke den høye oppløsningen og andre tilpasninger. Om man kun plugger den til er det vel windows generic driver den bruker, og den støtter vel ikke superhøy oppløsning?

 

Kablet mus er greit, men avhenger av hvordan pcen er plassert. Har min nesten bak meg med ryggen mot pcpulten, og da må kabelen trekkes ganske langt før den kommer til der musa skal brukes. Mulig man kan bruke en forlengelseskabel, men det kunne vært alternativer med f.eks 3 meter kabel.

 

1,8 Meter blir kort, dessverre.

 

så de skal bruke penger på å lage hjulet slik du bruker det ? finger på høyreside av hjulet ?? kan du ikke bare venne deg til å bruke hjulet som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...