Gå til innhold

Storage Spaces - Kan feil varsles via epost?


Anbefalte innlegg

Har en win 8 installasjon som fungerer som server (årsaken var billig oppgraderingslisens vs blodpris for server 2012, samt behovene var ikke større. Ville ha Hyper-v og storage spaces primært, og det fikk jeg til 249,- :-) ) Var litt usikker på om jeg skulle poste her eller under win 8, men fant ut at dette var litt mer "server" spesifikke spørsmål (regner forresten med at de samme spm vil gjelde for server 2012)

 

Så spørsmål::

 

Spørsmål 1 : Finnes det native eller 3. parts program som sender meg en epost dersom 1 disk i Pool'en ryker? Jeg liker å sette opp serveren, la den skurre å gå og bare svinge innom en gang innimellom å se om ting fungerer. Hadde vært perfekt med en epost varsler om defekte disker, for da hadde jeg fått varsel på telefonen, og kan logge inn og fikse med en gang.

 

Spørsmål 2 : WD sine Red disker er jo for "nas". Er disse også optimale til å bruke i en Storage pool? Har forstått det slik at av-diskene inneholder annerledes feilkorrigering, og vil ikke ende opp med en bunke RED disker som faktisk ikke kan brukes til mitt formål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...