Thomaasen Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Heisann, Jeg har en asus gtx 680 og har noen spørsmål Da jeg sjekket CPU-Z sto det at minne hastigheten på skjermkortet mitt låg på 324 mhz og den popper av og til opp på 3004 mhz in-game. Dette skjermkortet skal jo være på 6008 mhz minne. Er dette vanlig eller er det bare noe buggy shiet med cpu-z. Har de nyeste skjermkortene noe speedstep lignende greier som gjør at den stiller minnehastigheten ned og opp av seg selv? Jeg har aldri sett at den har vært opp i 6008, bare max 3004. Asus GPU Tweak sier at den ligger på ca. 648 mhz og spiker av og til opp i 6008 osv osv... Er dette vanlig? Er litt forvirret her nå Setter stor pris på svar og gjerne en liten forklaring
MOO- Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Gang det med 2 så stemmer det Det virker normalt så lenge det er full pinne når kortet brukes tungt
N o r e n g Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 GDDR5 har tre måter å vise klokkefrekvenser på: 6008 MHz er "effektiv" DDR-frekvens. 3004 MHz er Write Clock-frekvens. 1502 MHz er den fysiske klokkefrekvensen minnebrikkene kjører på. GPU-Z viser strengt tatt dobbelt så høy frekvens, men dette har å gjøre med at Nvidia viser til Write Clock-frekvens så kortene deres ser bedre ut sammenlignet med Radeon-kortene.
Thomaasen Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Skrevet 5. mars 2013 GDDR5 har tre måter å vise klokkefrekvenser på: 6008 MHz er "effektiv" DDR-frekvens. 3004 MHz er Write Clock-frekvens. 1502 MHz er den fysiske klokkefrekvensen minnebrikkene kjører på. GPU-Z viser strengt tatt dobbelt så høy frekvens, men dette har å gjøre med at Nvidia viser til Write Clock-frekvens så kortene deres ser bedre ut sammenlignet med Radeon-kortene. Gang det med 2 så stemmer det Det virker normalt så lenge det er full pinne når kortet brukes tungt Ahh, takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå