Conwant Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Dette er ei jente som prøver forgjeves å lære på egenhånd det simpleste av det simple. Teksten er midtsillt, men jeg vil ha den til å stå på venstre side. (se tegning) Hva må jeg legge til i koden for å få den som jeg vil?
xRun Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 (endret) <P style="float:left;"> Men det beste ville trolig vært å legge det i css, med egen stil for P. Mindre kode og lettere å endre når du vil justere. Endret 4. mars 2013 av xRun
Nacalai Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 (endret) Prøv å skrive left i "", altså "left". EDIT: <P style="float:left;"> Men det beste ville trolig vært å legge det i css, med egen stil for P. Mindre kode og lettere å endre når du vil justere. Da blir det vel slikt at trådstarter skriver f.eks: tekstboks {text-align:left;} (eller float) <tekstboks>innhold her</tekstboks> ... om jeg ikke tar helt feil? Endret 4. mars 2013 av nicwillu
MikkelRev Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Ikke bruk align, det er deprecated. Og bruk små bokstaver i tagger, <p> istedetfor <P>. Istedetfor å style hver enkelt <p>, kan du prøve å heller style containeren som er dl, så <dl style="float:left">. Anbefaler deg også etterhvert å gå over fra inline stylesheet til external stylesheet, dvs at du har css'en i en egen fil istedetfor å skrive style="ditt:datt" inni html-koden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå