Gå til innhold

Gammel harddisk - Ny data


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en gammel harddisk som nå sikkert er rundt 5-6 år gammel, men ny data.

Skulle gjerne hatt en titt innpå den for å se hva som ligger der, men lurer litt på hvordan.

Er det bare å stappe den inn i den nye dataen (ca. 1 år gammel) eller må jeg bruke andre metoder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hardisken har SATA koblinger så er det bare å bruke det :p

 

Kan man få bluescreen av får svak strømforsyning ? Kobla til 3 stk a 280-320 gb hardisker men strømforsyninga har 750 W kapasitet men er en billigting jeg røska med fra pixmania til 3-350 kr xD

 

Eller kan 2 hardisker med oprativsystem kræsje dataen ? har ikke kobla og fikla så mye med hdd før.

 

og , Er mye bråk/tikking et tegn på en død HDD ? den ene bråka og den fikk jeg ikke tilgang til, Kanskje best og formatere dem fra oppstart/bios/ ?

Lenke til kommentar

Ja du kan få bluescreen av får svak strømforsyning men det sjangsen er ikke så storm, Mener du att du har 2 hardisker med 2 forskjellige operativsystem, eller har du ett operativsystem fordelt på 2 hardisker?. Vil tippe att hvis det kommer en unaturlig lyd fra en hardisk kan indikere noe galt ja :p

 

Har en 2 tb hardisk som er den eneste jeg bruker selv, Skal skaffe ssd og ny psu snart.

 

Men når jeg fikk denne nye 2tb hardisken nappet jeg ut de 3 gamle uten og formatere de og satt inn den nye 2 tb hardisken,som jeg da instalerte w7 på. ( som forøvrig ikke er tilkoblet noen kombonenter jeg hadde i dataen med 3 hardisker) men siden jeg ikke slettet/formaterte de 3 andre HDD så er oprativsystemet mest sansynlig på en av de som fungerer siden dataen kræsjer med de tilkoblet.

 

Burde jeg da boote med W7 minnepenn og formatere de to mindre hardiskene eller kan jeg formater/slette hardiskene fra bios eller på en annen måte uten og gå inn på windows 7 for da blir det kræsj.

Lenke til kommentar

Er litt i ørka idag :p Men vil du bruke de 3 andre hardiskene samtidig med den som er på 2tb? :p

 

jeg skal formatere de 3 hardiskene ( 2 om den ene er ødelagt ) men jeg får ikke gjort dette via /Min datamaskin/høyereklikk og formater fordi om jeg starter dataen og booter W7 så kræsjer dataen.

 

Er det noen annen måte og formatere/slette alt på de gamle hardiskene uten og gå inn i W7 ? via bios for eks.

 

Eller er jeg nødt for og kjøre en "instalering" av windows 7 og formatere diskene derfra for så og avbryte instalasjonen når det er gjort ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...