Gå til innhold

Asus GTX 670 microstutter i BF3


Feh

Anbefalte innlegg

Kjøpte og installerte et Asus GTX 670 DirectCU 2GB i maskinen forrige uke for Crysis3. Har også spillt litt diablo 3 i mellomtiden. Begge disse spillene kjører helt fint med kortet, mens i BF3 opplever jeg microstuttering. Har prøvd noen triks jeg fant på nett (noe prosessor power management setting i control panel, satt power management til performance i nvidia settings). Har også prøvd forskjellige graphic settings uten resultat. Jeg oppgraderte fra et GTX 570 som ikke hadde dette problemet. Tips?

 

Specs:

 

i7 920@stock

6 GB ram

314.07 WHQL (siste offisielle, med clean install).

 

Edit: Skal nevnes at hovedkortet mitt er et Asus Sabertooth X58 som da er eldre enn 670 kortene, kan det ha noe for seg å oppdatere chipset/bios?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

microstuttering hvis du har 1 skjermkort? Det du merker er sikkert at systemet sliter på ett eller annet vis. Sikkert cpu som holder deg litt tilbake

 

CPU burde vel ikke holde meg tilbake når jeg kjører alle settings på low, uten at problemet forsvinner? Uansett, jeg har ikke microstutter i Crysis3 som er vesentlig mer krevende.

 

Prøv å skru av Hyper Threading i BIOS

 

Allerede prøvd.

Lenke til kommentar

Har ikke to skjermer, men startet o.b. og så på grafen etterpå + kjørte en tur i windowed mode, og du har rett. CPU ligger stabilt på 80-90%, men jeg ser at peakene i grafen til tider går helt opp mot 99%.

 

Skal prøve å overklokke og se hva som skjer. Har en svær noctua kjøler på CPU, så burde vel ha gjort det for lengst i grunn :p

 

Edit: Jeg kjørte bare en kjapp BCLK 133-160 for 3,35 GHz uten noen merkbar forskjell. Hverken i stutter, eller CPU-usage.

 

Edit2: Jeg reaktivert Hyperthreading og prøvde i gjen. CPU ligger nå stabilt på ca. 50-60% uten peak mot 99%. Stutteringen ble mindre merkbar, men er der fortsatt til en viss grad.

 

Edit3: Reaktiverte vsync ingame og stutteringen avtok en del. Jeg skal gjøre en litte større innsats på overklokkingen til uken for å få den opp mot 4 GHz og se hvordan det går.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...