Gå til innhold

Utdanning for å bli resepsjonist


Salemonsen_

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurte på om det var noen andre muligheter for å kunne utdanne seg slik at man kan bli resepsjonist ved feks et hotell?

 

Da jeg fyller 23 år i år har jeg ikke så veldig lyst å begynne på vg1 ilag med et gjeng 15-16 åringer som dere sikkert skjønner :)

 

Jeg har fullført VGS for noen år siden, men tok aldri noe lærlingetid og jeg finner ingen høgskole studier jeg føler for å gå videre med ved dette tidspunktet.

 

Jeg har sett att NKI lar meg ta dette studiet uten noe vg1, men d koster meg da over 30.000kr, så jeg håper det finnes en billigere måte å få meg en liten utdannelse på :)

 

Satser på gode svar

-Salemonsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du klar over hvor kjipt det er å jobbe som resepsjonist? Dårlig lønn, ingen karrieremuligheter, lavest på rangstigen, skift/nattarbeid osv osv.

Ta heller et 3 ukers regnskapskurs (nav betaler hvis du går arbeidsledig en stund) og få en kontorjobb uten skiftarbeid, mye bedre betalt, karrieremuligheter osv osv.

TS har lyst til å bli resepsjonist. Slutt å drit utover drømmene hans/hennes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Dårlig lønn, ingen karrieremuligheter, lavest på rangstigen
Ikke et fasitsvar, det kommer helt an på ansvar og type resepsjon.

 

skift/nattarbeid osv osv.

Kommer helt an på typen resepsjon, finnes utallige mange flere resepsjoner enn det du finner i et hotell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det spørs vel på hotellet. Mange dyrere hoteller krever nok resepsjonister med en utdanning, da deres arbeidsroller innebærer mer enn bare å sitte i resepsjonen.

Det vil jeg tro. Resepsjonistene representerer i praksis hotellet for gjestene, så kunnskap om kundebehandling, turisme etc er nok greit å ha. Foreslår at TS ringer et bedre hotell og spør rett ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...